آرشیو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۱
جامعه
۱۴

نکاتی که نباید فراموش شود

صفحات حوادث روزنامه ها هر روز پر است از حوادثی که یک پایشان به اعتیاد می رسد. همین بهانه کافی است تا خانواده ها از درگیری فرزندشان با اعتیاد بترسند و برای درمان اقدام کنند. اقداماتی که آنها برای درمان فرزندشان انجام می دهند، در کنار توصیه های مشاوران و افراد متخصص در حوزه اعتیاد می تواند به رهایی فرزندشان کمک کند.

همین جاست که به خانواده ها توصیه می شود وقتی از اعتیاد فرزندشان با خبر شدند، به خودشان تسلط داشته باشند تا سررشته امور از دستشان خارج نشود.

نکته بعدی در این بحث همکاری تمام اعضای خانواده مخصوصا پدر و مادر در حل این مشکل است، همان قدر که هیچ کس نباید خودش را در این اتفاق مقصر بداند، هیچ کس هم نباید از زیر بار مسئولیت این اتفاق شانه خالی کند.

صبور بودن، رفتار دیگری است که در درمان اعتیاد فرزندان از والدین انتظار می رود. از آنجا که فرزند آنها قدم به قدم به اعتیاد نزدیک شده، دور شدن یکباره از آن هم ممکن نیست و در این مسیر، صبر و حوصله همراهان، یکی از عواملی است که می تواند به او کمک کند.

انتقاد نکردن، تهدید نکردن و دستور ندادن! همه اینها مجموعه رفتارهایی است که پدر و مادر درمواجهه با فرزند معتادشان باید رعایت کنند. چراکه این نوع رفتارها، نتیجه ای جز ایجاد سرخوردگی بیشتر ندارد و می توانند بیشتر از قبل از او را در مسیر اعتیاد قرار بدهد.