آرشیو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۱
ایران
۱۵

سوءاستفاده دلالان از پرتقال های یخ زده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: حتی یک کیلوگرم از پرتقال های یخ زده خریداری شده از باغداران را به دریا نریختیم.

دلاور حیدرپور در گفت وگو با مهر با بیان این که ظرفیت کارخانه های فرآوری استان 150 هزار تن است، عنوان کرد: متاسفانه یا این کارخانه ها آماده به کار نبودند یا همکاری نکردند و حداکثر توانستیم روزانه 500 تا 600 تن پرتقال برای فرآوری به آنان تحویل دهیم.

وی با اشاره به مشکلات و گرفتاری های اجتماعی و محلی برای تحویل پرتقال های یخ زده به کارخانه ها افزود: این امر سبب شد تا نتوانیم حتی روزانه هزار تن پرتقال به کارخانه ها تحویل دهیم.

حیدرپور عنوان کرد: پرتقال های یخ زده را با 20 تا 30 درصد افت از باغدار تحویل گرفتیم، اما انتظار ما از صنایع تبدیلی و تکمیلی این بود که حداقل روزی هزار تا 2000تن پرتقال تحویل کارخانه دهیم و این سبب می شد از صف های طولانی و نارضایتی جلوگیری شود.

حیدر پور اضافه کرد: برخی دلالان پرتقال را حتی کیلویی صد تومان در صف تحویل به کارخانه ها خریداری کردند و کیلویی 300 تا 400 تومان فروختند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ضرورت بازگشت به عقب و بازنگری در صنایع تبدیلی را الزامی دانست و گفت: برای نوسازی صنایع موجود و تخصیص اعتبار برای صنایع تبدیلی، ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است.

حیدرپور با عنوان این که در مجموع 23 هزار تن پرتقال در داخل و خارج استان از باغداران برای فرآوری تحویل گرفته شده است، عنوان کرد: این میزان در طول 60 روز به کارخانه ها تحویل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: 37 هزار تن پرتقال درجه یک تا سه را توسط سازمان تعاون روستایی از باغداران خریداری کردیم و یک گرم آن را دور نریختیم و احتمال دارد خود باغداران بخشی از محصولات را دور ریخته باشند.