آرشیو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۱
فرهنگ و هنر
۱۶

کتاب

اشعاری برای صلح

مجموعه اشعار «در آرزوی صلح» که از شعرهای شاعران جهان علیه جنگ تشکیل شده است، با گردآوری، ترجمه و تدوین ضیاءالدین خسروشاهی توسط نشر هونار منتشر شد.

آن طور که مدیر انتشارات هونار به ایبنا گفته، روزی که خسروشاهی از گردآوری و ترجمه این مجموعه به او خبر داده، مشتاقانه چاپ و انتشار آن را پذیرفته است. این مجموعه شامل 81 سروده ارزشمند و تکان دهنده از هفتاد شاعر نام آشنا از سراسر جهان مانند ویلفرد اوئن، امیلی دیکنسون و زیگفرید ساسون تا شاعران بی نام و نشانی از آفریقاست.

مجموعه اشعار «در آرزوی صلح» در 172 صفحه و به بهای 14 هزار تومان منتشر شده است. مترجم این کتاب را پیش از این، بیشتر به عنوان مترجم آثار نوام چامسکی، زبان شناس آمریکایی می شناختیم.

کتابی برای قفسه قرمز

«نه چندان زیبا، با هوشی متوسط» اولین کتاب محمدجواد صابری در حوزه ادبیات داستانی است. صابری که سال هاست روزنامه نگاری می کند، اولین رمانش را با ساختاری متفاوت نوشته است؛ شاید به همین دلیل است که ناشر کتاب، آن را در مجموعه تازه «کتاب های قفسه قرمز» که مربوط به آثار ساختارگرا، جریان گریز و ضدژانر است، گنجانده است.

این رمان ماجرای آخرین روزهای خدمت یک پسر جوان است و مواجه شدن او با مرگ که وادارش می کند به شهر آبا واجدادی خود بازگردد و با اتفاق ها و آدم هایی روبه رو شود که چندان میل و علاقه ای به آنها ندارد. رمان نه چندان زیبا، با هوشی متوسط با آیرونی زبانی و فضاسازی های متفاوت، تخیلی فرهیخته را متناسب با وهم و خیال برساخته است.

به گزارش جام جم، آن طور که در پشت جلد این کتاب می خوانیم: «محمدجواد صابری در این رمان خواسته مخاطب خود را در موقعیت هایی قرار بدهد که گاه بی نهایت تلخ و تراژیک و گاه بشدت مضحک و طنزآلود است و همین استفاده مدام از فضاها و امکانات مختلف زبانی و روایی به جذابیت این متن نوگرا افزوده است.»

«نه چندان زیبا، با هوشی متوسط» در 212 صفحه و با قیمت 16هزارتومان از چند روز پیش وارد بازار کتاب شده است.