آرشیو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۱
سینما
۱۲

کلوز آپ

واکنش شهاب حسینی به «ترامپ»

بازیگر فیلم «فروشنده» و برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن، پس از واکنش ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی نسبت به اعمال محدودیت برای سفر اتباع ایرانی به آمریکا و تحریم مراسم اسکار، یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، در بخشی از یادداشتی که این بازیگر در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، آمده است: «این اواخر نظرات و مواضع اختیار شده توسط رئیس جمهور ایالات متحده «دونالد ترامپ» یادآور روزگاری سیاه و نه چندان دور در دهه های 30 و 40 میلادی و ظهور آدولف هیتلر است که تبعات فاجعه آمیز آن تا قرن ها بعد از این از حافظه جهان پاک نخواهد شد. سرنوشت تمامی تک سو نگران، متکبران و خونخواران تاریخ همواره چون آیینه در برابر انسان هاست، خصوصا در معرض دید کسانی چون دونالد ترامپ و موافقان شان تا شاید چراغی باشد از گذشته برای گذر به سوی آینده. به عنوان یک بازیگر و کارگردان سینما به هالیوود پیشنهاد می کنم دوباره ساخت فیلمی درباره پادشاهی به نام نمرود را در دستور کار خود قرار دهد؛ پادشاهی کهن که داعیه خدایی داشت و سرانجام توسط یک پشه از پای درآمد.»

رضا داوودنژاد از «فراری» می گوید

رضا داوودنژاد پس از پشت سر گذاشتن یک دوره سخت بیماری و دور بودن از فضای سینما، امسال با فیلم «فراری» به کارگردانی پدرش علیرضا داوودنژاد به جشنواره سی و پنجم آمده. او راجع به این حضور گفت: فکر می کنم فیلم قابل توجهی در بین فیلم های پدر باشد و بسیار آن را دوست دارم.

او درباره سبک کارگردانی علیرضا داوودنژاد توضیح داد: پدرم در تمام این سال ها تلاش کرده زندگی واقعی را جلوی دوربین بیاورد. سال های زیادی است با همین هدف فیلم می سازد و «فراری» در همین مسیر و در ادامه دیگر کارهایش است که به نظرم یکی از بهترین آثار جشنواره امسال خواهد بود. من در این فیلم نقشی کوتاه را بازی می کنم و فقط در یک سکانس حضور دارم.