آرشیو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

لحظه شماری کشتی گیران آمریکایی برای جام جهانی کرمانشاه

این مسابقه است، نه سیاست

تیم کشتی آمریکا قصد دارد نفراتی را به مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه بفرستد و مدیر اجرایی این فدراسیون نسبت به این موضوع اظهار نظر کرد. جام جهانی کشتی آزاد، روزهای 16 و 17 فوریه (28 و 29 بهمن) در کرمانشاه برگزار می شود. این جام که هر ساله برگزار می شود، یکی از تورنمنت های بین المللی مهم کشتی است. پیش از این، نمایندگان کشتی ایران و آمریکا در مسابقات خیابانی نیویورک در سال 2013 با هم دیدار داشتند.

ریچ بندر مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا درباره حضور تیم کشتی آمریکا در مسابقات ایران گفت: این مسابقات مسیر همکاری و حسن نیت بین کشتی ایران و آمریکا را ادامه می دهد و نمونه ای از سیاست های تاثیرگذاری است که از طریق ورزش، ملت ایران و آمریکا را نزدیک می کند. این مسابقات در سطح بین المللی بسیار اهمیت دارند و ما منتظر هستیم تا بتوانیم در مقابل بهترین تیم های کشتی جهان مسابقه دهیم.

ریچ بندر افزود: آمریکایی ها قصد دارند در این مسابقات شرکت کنند. به فدراسیون آمریکا این اطمینان از سوی ایرانی ها داده شده که به درخواست آنها توجه ویژه ای خواهد شد. ما قوانین و دستورات دولتی را رعایت و سعی می کنیم با توجه به قوانین به صورت درستی مدارک ورزشکاران را ارائه دهیم تا همه بتوانند به آمریکا بیایند و ما هم بتوانیم آنجا برویم.

جردن باروز، قهرمان کشتی آمریکا نیز پیش از این اعلام کرده بود، در سفرش به ایران هواداران در فرودگاه تهران دور او جمع شدند و با او سلفی گرفتند و در ماه ژوئن فدراسیون ایران به مناسبت تولد دختر باروز هدیه ای برای او فرستاده است.

بندر در ادامه صحبت هایش اظهار کرد: کشتی در تاریخ نشان داده که از سیاست فراتر بوده و با وجود اختلافات سیاسی و دولتی همچنان انجام می شود. این زیبایی ورزش و جنبش المپیک است. الان مساله مسابقه است، نه سیاست. ممکن است به ما بگویند، چرا خطر می کنید و ریسک این را می پذیرید که شاید نتوانید به آنجا بروید؟ باید بگویم جایزه این ریسک، شرکت در مسابقات است و این برای ورزشکاران ما بسیار اهمیت دارد.