آرشیو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

مدعیان شمال و جنوب در لیگ یک بسکتبال

رقابت های لیگ یک بسکتبال مشکلات همیشگی خود را به همراه دارد. بی پولی، کناره گیری، تالارهای نامناسب برگزاری بازی های لیگ و مشکلات دیگر از این دست در این رقابت ها زیاد است؛ اما با این حال لیگ دسته یک بسکتبال فرصتی است برای عرض اندام جوان ترها.

در لیگ یک ایران 18تیم در دو گروه شمال (8) و جنوب (10) تیم با هم به رقابت می پردازند. تیم های مهرام، هیات بسکتبال خراسان رضوی، پارسا مشهد و هیات بسکتبال کردستان همراه قطران کاوه گرگان با نتایج خوبی که گرفتند شرایط مناسبی در رده بندی شمال دارند. در گروه جنوب سه تیم خوزستانی سایه به سایه هم حرکت می کنند. پتروشیمی بندرامام، پدافند دزفول و نفت امیدیه جایگاه های برتر این رقابت ها را در اختیار دارند. نکته جالب در رقابت های این گروه، حضور تیم های خوزستانی است که علاوه بر سه تیم بالای جدول، نفت آبادان و مهروبان نوین بندرماهشهر نیز در این گروه قرار دارند.

تیم بسکتبال مهرام بعد از کناره گیری در لیگ برتر در گروه شمال پیشتازی می کند. مربی خارجی در کنار کادر فنی باتجربه مهرام سبب شده این تیم با نیروی جوانی از بخت های صعود به لیگ برتر باشد. بازیکنان جوان مهرام، بازی های زیبایی را به نمایش می گذارند. در گروه جنوب که پتروشیمی بندرامام مانند تیم لیگ برتری این باشگاه با فاصله اندکی به نسبت دو مدعی دیگر گروه صدرنشین است جوانان بومی خوزستان را در اختیار دارد و سرمایه گذاری رده های پایه را با این نفرات دنبال می کند.

اما غیر از مهرام و پتروشیمی بندرامام و بازیکنان خوب این تیم ها باز هم نفرات دیگری در لیگ یک هستند که آینده خوبی دارند. یکی از آنها آرش بنی مهدی، از بازیکنان جوان تیم بسکتبال مهروبان نوین بندرماهشهر است که این روزها در لیگ دسته اول بسکتبال بازی های خوبی ارائه می کند. وی که تاکنون برای تیم های بسکتبال جوانان ایران بازی کرده است درباره تیم ماهشهری می گوید: با زحمات کادر فنی و آقای صانعی، بازی های خوبی انجام داده ایم. حمایت های پتروشیمی مارون از تیم خوب بوده و از این که تعدادی جوانان بومی کنار هم بازی می کنیم خوشحال هستم. تیم ما جای پیشرفت دارد و حفظ این مجموعه برای سال های بعد افتخارات زیادی خلق می کند.