آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۲۵
صفحه آخر
۲۴
یه چیزی تو همین مایه  ها

انتخاب وزیر با روش تامی تامی اسکلت!

فریور خراباتی

دونالد ترامپ شخصیت جالبی است، بعید می دانم بنده بتوانم تمام زوایای شخصیتی و رفتاری این بزرگوار شیرین سخن را بیان کنم اما در همین حد بدانید که ترامپ آدم بامزه ای است حداقل به درد هیچ جا نخورد به درد ستون طنز می خورد.اخیرا دفتر آنگلامرکل نخست وزیر آلمان اعلام کرده: «روز شنبه کنوانسیون ژنو را برای ترامپ توضیح دادیم!».بنده نمی دانم ما چرا اصرار داریم از درس های سخت کار را شروع کنیم؟ آرام آرام از پایه پیش بروید بهتر نیست؟!

انتخاب اعضای هیات دولت: ترامپ نیاز به مشاورین و وزرای مورد اعتماد دارد، کسانی که حداقل بتوانند 48 ساعت او را تحمل کنند و صندلی وزارت و ریاست را ترک نکنند، به همین دلیل دفتر آنگلامرکل باید به او آموزش بازی«تامی تامی اسکلت» بدهد تا ترامپ چشم بگذارد و وقتی برگشت اگر کسی از جایش تکان نخورده بود او را به عنوان وزیر یا مشاور انتخاب کند. بحث اقتصادی: البته استاد ترامپ ظاهرا آدم خیلی پولداری است، اما شاید خودش نداند که چطوری پولدار شده است، به نظرم دفتر مرکل از دور در دور، نزدیک در نزدیک شروع کند، بعد به اعداد اعشاری و چهار عمل اصلی و در نهایت جدول ضرب برسد.دونالد حفظیاتش خوب است، توی درس های مفهومی مشکل دارد! نیروهای محافظتی: ترامپ نیاز به نیروهای محافظتی دارد، البته نه برای محافظت از خود او، بلکه برای محافظت از دیگران و اطرافیان در برابر او، در نتیجه این افراد باید سرعت عمل داشته باشند که اگر دونالد عصبانی شد و مشت و لگدی به سمت کسی پرتاب کرد، بتوانند او را نجات دهند.در نتیجه توصیه می کنیم دفتر مرکل با برگزاری آزمون «استپ هوایی» و «وسطی» سرعت عمل محافظین او را بسنجد.

جغرافیا، تاریخ و مدنی: دفتر مرکل حتما باید ترامپ را با مفاهیم لغاتی چون«کشور»، «دیوار»، «جان انسان ها»، «حادثه هیروشیما»، «جنگ ویتنام»، «جنگ چالدران»، «حقوق بشر»، «روزنامه»، «آزادی بیان»، «حق تقدم»، «لیدیز فرست!» و... آشنا کند.ظاهرا ترامپ در مورد معنای این لغات کمی مشکل دارد.