آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
شهرستان ها
۷

آمادگی 5 کشور برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: سرمایه گذارانی از کشورهای فرانسه، فنلاند، روسیه، هند و چین برای سرمایه گذاری در این منطقه ویژه وارد مذاکره شدند.

بندرعباس- خبرنگار کیهان: حسن خلج طهرانی گفت: مذاکرات سرمایه گذاران کشورهای یاد شده در زمینه احداث کارخانه های تولید مواد معدنی میکرونیزه، تولید فروکروم، تولید تسمه فولادی و احداث نیروگاه است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس دارای ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است، افزود: مشوق های قانونی مناطق ویژه و موقعیت بی نظیر این منطقه در کنار زیرساخت های فراهم شده برای پروژه ها شرایط را برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه مهیا کرده است.

خلج طهرانی ادامه داد: همچنین زیرساخت آب، برق، گاز و مخابرات فراهم شده و ساختمان های درمانگاه و آتش نشانی نیز در سایت جنوبی احداث و حصار پیرامونی سایت شمالی به طول تقریبی 5کیلومتر و ادامه پروژه دیوار کشی وجاده پیرامونی به طول تقریبی 42 کیلومتر انجام شده است.

وی مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری در منطقه برای سرمایه گذاران را شامل معافیت از پرداخت عوارض و سود بازرگانی جهت ورود ماشین آلات خط تولید، تجهیزات ومواد اولیه به منطقه ذکر کرد.

خلج طهرانی افزد: علاوه بر معافیت های قانونی، تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های مناسب تاسیساتی و زیرساخت های ارتباطی ریلی، زمینی و دریایی به جذابیت این منطقه برای سرمایه گذاری افزوده است.