آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
شهرستان ها
۷

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس تاکید کرد: ضرورت اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای رفع مشکلات زیرساختی کردستان

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس بر اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای کردستان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد.

سید احسن علوی در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان کردستان اظهار کرد: یکی از مهم ترین مباحثی که در استان کردستان باید مورد توجه قرار گیرد بحث توسعه زیرساخت های درمانی است. وی با بیان اینکه یکی از بهترین ظرفیت های این حوزه در کردستان بیمارستان کوثر سنندج است، خاطرنشان کرد: اتمام این بیمارستان که در سطح کشور بی نظیر است نیاز به 7میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گفته نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس، بهره برداری از این بیمارستان در دهه فجر امسال انجام می شود که جدای از ایجاد اشتغال برای 300 نفر، زمینه دسترسی به خدمات درمانی بهتر را برای مردم استان فراهم خواهد کرد.

علوی گفت: استان کردستان در بحث زیرساخت راه به ویژه راه روستایی مشکلات جدی دارد و نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه است.

وی بر اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای کردستان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد و افزود: رفع مشکلات استان و نزدیک شدن به میانگین کشوری در زمینه شاخص راه ها و غیره نیاز به نگاه ویژه مسئولان و اختصاص ردیف اعتباری خاص دارد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس با اشاره به بحث تمرکززدایی و تاکید بر توجه به این مهم، خاطرنشان کرد: باید قدرت مانور سازمان برنامه ریزی در استان ها بیشتر شود. علوی افزود: در برنامه ششم توسعه 30 درصد اعتبارات تملک و دارایی ها به استان ها اختصاص پیدا کرده که امیدواریم با عملیاتی شدن آن شاهد توسعه شاخص های زیرساختی در کردستان باشیم.