روزنوشت های جشنواره فیلم فجر/4
روز چهارم؛ ویلایی ها
سینمای جنگ مثل خود جنگ عموما ژانری مردانه است و کمتر زن فیلمسازی بوده که به آن توجه کرده باشد. در تاریخ سینما معدود فیلم جنگی داریم که زنان آنها را ساخته باشند. کاترین بیگلو، یکی از این زنان فیلمساز است که چند سال قبل فیلم جنگی تکان دهنده «مهلکه» را ساخت و اسکار بهترین فیلم سال را از آن خود کرد. در سینمای ایران هم رخشان بنی اعتماد با «گیلانه» و نرگس آبیار با «شیار 143» و بعد هم در بخش هایی از فیلم «نفس» به جنگ ایران و عراق و تاثیر آن بر زندگی زنان و خانواده ها پرداختند. حالامنیر قیدی نیز در فیلم اولش، به سراغ جنگ رفته و داستان گروهی از زنان را که در پشت جبهه و در شهرکی در اطراف اندیمشک که روزگاری به دست فرانسوی هایی که راه آهن اندیمشک را می کشیده اند ساخته شد، فعال اند و بازگشت شوهران و فرزندان رزمنده خود از جنگ را انتظار می کشند.
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.