آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
اقتصادی
۴

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دانشگاه خوارزمی: مبنای تورم برای مردم میانگین قیمت 50 کالای مصرفی است

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه مردم بر سر درصد تورم با دولت مخالف هستند، گفت: بیشتر مردم از 50 کالای مصرفی استفاده می کنند در حالی که نرخ تورم 315 کالارا در نظر می گیرد.

به گزارش فارس، وحید شقاقی در سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با اشاره به این که دولت ها در ابتدای شروع به کار، ارزیابی راهبردی ندارند، اظهار داشت: ما نیازمند تولید شاخص های کلیدی هستیم که البته شاخص های کلیدی خوب تولید نمی شوند.

وی افزود: اگر بخواهیم تصویر خوبی از عملکرد دولت ها بدهیم باید شاخص های حیاتی را مدنظر قرار دهیم.رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دانشگاه خوارزمی با اشاره به نرخ تورم، تصریح کرد: مردم کاهش تورم را حس می کنند ولی بر سر درصد تورم با دولت مخالف هستند چون بیشتر مردم از 50 کالای مصرفی استفاده می کنند در حالی که نرخ تورم 315 کالارا در نظر می گیرد.

معاون کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیاری از شاخص ها شاید با دید مطلق گرا خوب باشند ولی در دید نسبی می توان به نکات مفیدتری دست یابیم، گفت: به عنوان مثال صادرات کالاهای ایران از سنگاپور بالاتر است در حالی که باید بدانیم که سنگاپور هم جمعیتش از ما پایین تر است و هم وسعتش تنها به یک سوم جزیره قشم می رسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی بیان کرد: مهم ترین شاخص حیاتی، رشد پویاست که متاسفانه رشد اقتصادی کشور به شدت به کاهش و افزایش قیمت نفت و حجم صادرات آن وابسته است.شقاقی افزود: اگر بتوانیم رشد اقتصادی را خوب بشکافیم می توانیم متوجه شویم که چه اتفاقاتی در کشور افتاده است، زیرا می بینیم صادرات نفت افزایش یافته و 66 درصد صادرات نفت هم به 5 کشور انجام می شود که این موضوع شکنندگی رشد اقتصادی ما را نشان می دهد.