آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
اقتصادی
۴

وزیر سابق صنعت: استفاده از اوراق قرضه یا چاه نفت با اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارد

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده از منابعی مانند اوراق قرضه و چاه نفت با اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی غضنفری در سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به زیان های گسترده استفاده از منابع مستعد تباه کننده اقتصاد، اظهار داشت: اوراق قرضه طلب موهومی است که در آینده وصول می شود و اگر دولت ها نتوانند هزینه های آن را تامین کنند مشخص نیست که طلب های پیمانکاران از کدام منابع باید وصول شود. متاسفانه امروز هر ایرانی که متولد می شود، بدهکار است زیرا برای اقتصاد کشور نمی توانیم منابع مالی مناسب تعریف کنیم و بر این اساس دولت دست به استفاده گسترده از اوراق موهومی قرضه زده است.وی درباره زیان های استفاده از روش اوراق قرضه برای به تعویق انداختن بدهی ها گفت: زمانی که اوراق قرضه شناسایی شد یک پدیده جدید بعد از نفت برای تباهی اقتصاد در دست مدیران قرار گرفت. در این میان مدیران دولتی به هشدارهای استفاده از این منبع توجهی نمی کنند و تا زمانی که منبع جدیدی برای استفاده شناسایی نشود همچنان این روش بر اقتصاد کشور ما سلطه گری می کند.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت افزود: ناامیدی در میان مردم، فقر و بیکاری از نشانه های استفاده از منابع موهومی مانند چاه نفت و اوراق قرضه است.

غضنفری تاکید کرد که استفاده از این منابع با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست و بایستی به جای به کارگیری این منابع به سمت استفاده از منابع بالنده حرکت کنیم.