آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دیوان عدالت اداری: جلوگیری از بازنشستگی فرزندان شاهد دارای 20 سال سابقه غیر قانونی است

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری جلوگیری از بازنشستگی فرزندان شاهد دارای 20 سال سابقه به بهانه تامین نشدن بار مالی را غیرقانونی خواند.به گزارش تسنیم، در بند الف ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که «فرزندان شهداء از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز 50 درصد و بالاتر نیز به استثناء تسهیلات خودرو و حق پرستاری و کاهش ساعت کاری برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‎شود.»

بر اساس این ماده، یک فرزند شهید که 20 سال و 7 ماه سابقه پرداخت بیمه داشته و در آتش نشانی شهرداری شهرستان تربیت حیدریه مشغول بوده، تقاضای بازنشستگی می دهد که بیمه تامین اجتماعی تربیت حیدریه از اداره کل تامین اجتماعی استان درخواست اعلام نظر می کند.

اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز 29 شهریور سال 94 اعلام می کند به دلیل بار مالی ماده موصوف، این امر برای آن اداره کل میسر نیست. پس از شکایت این فرزند شهید به دیوان عدالت اداری، هیئت عمومی دیوان با ابطال نامه اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی، جلوگیری از بازنشستگی فرزندان شاهد دارای 20 سال سابقه به بهانه تامین نشدن بار مالی و منوط کردن آن به تامین منابع مالی را غیرقانونی خواند. گفتنی است، احکام دیوان عدالت اداری در حکم قانون و برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم الاتباع است.