آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
اخبار کشور
۱۰

در دیدار با جانباز 70 درصد؛ روحانی: امنیت و آسایش کشورمان در سایه ایثار و جانفشانی شهدا و جانبازان است

رئیس جمهور در ادامه دیدارهای سرزده و مستمر خود با جانبازان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، با خانواده شهیدان رضا، صادق و روزبه هلیسائی و همچنین علی اصغر امیدی جانباز 70 درصد دیدار کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار خانواده شهیدان رضا، صادق و روزبه هلیسائی، با تجلیل از صبر و استقامت والدین شهیدان، گفت: امروز باید از فداکاری و ایثار شهیدان و خانواده آنان و راهی که پیش روی همه ما قرار داده اند، درس بگیریم و بی تردید اگر ایثار و فداکاری آنان نبود، چه بسا بخشی از کشورمان دست دشمنان جنایتکار بود.

وی خاطر نشان کرد: شهدا و خانواده های آنان، سرمایه های معنوی بزرگی برای ما هستند و تاریخ ایران را با ایثار و فداکاری خود، عطرآگین کرده اند، لذا مایه افتخار همه ملت ایران محسوب می شوند.

روحانی همچنین امنیت و آسایش کشورمان را در سایه ایثار و جانفشانی شهدا توصیف کرد و ابراز داشت: امیدوارم امنیت کشورمان موجب آرامش برای منطقه باشد.

شهیدان رضا و صادق هلیسائی سال 65 در عملیات کربلای 5 و به ترتیب در سن 30 و 23 سالگی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و شهید روزبه هلیسائی نیز با اینکه جانباز 70 درصد بود، سال 94 در سوریه و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسید.

روحانی همچنین در دیدار علی اصغر امیدی، جانباز 70 درصد که در فضایی معنوی و صمیمی انجام شد، گفت: دیدار با جانبازان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، وظیفه و توفیقی برای دولت است.

وی تصریح کرد: جانبازان، شهدا و ایثارگران با فداکاری خود کشور، نظام و ملت را بیمه کردند و اگر مقاومت دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نبود، دشمنان هر روز فکر حمله به ایران را در سر می پروراندند.

علی اصغر امیدی، جانباز 70 درصد در سال 1366 در منطقه عملیاتی کردستان و عملیات نصر یک بر اثر اصابت گلوله توپ از ناحیه دو دست به مقام والای جانبازی نایل شد.