آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
اخبار کشور
۳

پیکرهای مطهر 7 شهید مدافع حرم در قم و بردسیر کرمان تشییع شدند

به گزارش خبرنگار کیهان از قم، پیکرهای پاک 6 شهید مدافع حرم حضرت زینب کبری(س) که به تازگی در سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیده بودند عصر چهارشنبه گذشته بر دوش مردم شهید پرور قم از بیت تاریخی امام خمینی(ره) واقع در میدان روح الله به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد.

در این مراسم که فضلا، طلبه ها، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم به همراه خانواده های شهدا حضور داشتند، پیکرهای مطهر شهدا بعد از طواف بر گرداگرد ضریح مطهر کریمه اهل بیت(ع) و اقامه نماز میت توسط حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی متولی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، برای خاکسپاری به آرامستان بهشت معصومه قم منتقل شدند. در طول مسیر تشییع، خانواده های شهدا با شاخه های گل پیکر مطهر آنان را گلباران کردند.

همچنین به گزارش ایرنا، پیکر مطهر شهید مدافع حرم نورمحمد رسولی از تیپ فاطمیون روز پنج شنبه با حضور جمعی از مسئولان و مردم شهرستان بردسیر کرمان از مقابل شهرداری بردسیر تا محل گلزار شهدای این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید نورمحمد رسولی فروردین 95 به شهادت رسید و پیکر مطهر این شهید به دلیل عدم شناسایی در مقبره شهدای گمنام تهران به خاک سپرده شده بود که با پیگیری والدین شهید، انجام آزمایش دی.ای.ان و تشخیص هویت این شهید گرانقدر، به استان کرمان منتقل شد.