آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۳
جهان
۶

حادثه تروریستی در موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس روز گذشته هدف حمله فردی مشکوک قرار گرفت. به گزارش منابع خبری، یک سرباز این کشور به سمت فردی که با یک کیف مشکوک قصد داشت وارد موزه لوور پاریس شود، تیراندازی کرد.

به گفته این منابع، فرد مهاجم قصد حمله به سرباز فرانسوی با سلاح سرد را داشت که هدف تیراندازی این سرباز قرار گرفت. به گفته این منابع فرد مظنون بشدت زخمی شده است. رویترز گزارش داد که این فرد ابتدا سعی کرده بود وارد فروشگاه زیرزمینی موزه شود و پیش از این که با شلیک پنج گلوله مجروح شود، به یک سرباز دیگر حمله کرده بود.

رئیس پلیس پاریس در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد، در ساک مهاجم هیچ ماده انفجاری وجود نداشته است، اما شواهد نشان دهنده قصد وی برای اجرای یک حمله تروریستی بود. وی گفت: ما با حمله شخصی روبه رو شدیم که بوضوح قصد تهاجم داشت و تهدید مستقیم به حساب می‎آمد.

رئیس پلیس پایتخت فرانسه همچنین اعلام کرد، یک شخص دیگر به دلیل آنچه «رفتار مشکوک» عنوان شده، دستگیر شده است، اما هنوز ارتباطی میان وی و فرد مهاجم کشف نشده است. مقامات لوور اعلام کردند این موزه تخلیه شده و فعلاتا اطلاع ثانوی بسته خواهد ماند. در این میان، برنار کزنوو، نخست وزیر فرانسه نیز اعلام کرد تیراندازی روز گذشته در نزدیکی موزه لوور پاریس، ماهیت تروریستی داشته است. دفتر دادستانی کل فرانسه نیز در بیانیه ای از آغاز تحقیقاتی درخصوص این حمله از سوی مرکز مبارزه با تروریسم این کشور خبر داد. فرانسه طی دو سال گذشته هدف چندین حمله تروریستی قرار گرفته است که گروه تروریستی داعش مسئولیت آنها را به عهده گرفته و بیش از 230 قربانی برجای گذاشته‎اند.