آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۳
دانش
۷
گجت ها

پنجره مجازی در ساختمان های متراکم

مترجم: صالح سپهری فرد
منبع: thegadgetflow.com

تسریع روند شهرنشینی سبب شده تراکم ساختمان ها در بسیاری از شهرهای دنیا به شکل سرسام آوری بالابرود. از پیامدهای ناخوشایند این روند، محرومیت ساکنان این ساختمان ها از داشتن منظره ای زیبا و چشم نواز در برابر پنجره است. تردیدی نیست مشاهده منظره ای طبیعی و زیبا می تواند روحیه ساکنان شهرها را بهبود بخشد. همین مساله بظاهر ساده و حل نشدنی، یک تیم نوآور ژاپنی را به فکر یافتن راه حلی در دنیای دیجیتال انداخت.

پنجره اتمف (Atmoph) نمایشگری 27 اینچی است که می تواند تصاویری زیبا و متحرک از طبیعت را برای آپارتمان نشین ها به ارمغان آورد. این نمایشگر از قابلیت نمایش تصاویری با کیفیت 4k برخوردار است. تیم سازنده این نمایشگر به همین دلیل در موقعیت های مختلف طبیعی نظیر چشمه، کوه و جنگل تهیه کرده اند. این تصاویر با استفاده از دوربین های بسیار حرفه ای با کیفیت 4k تهیه شده که البته صدای محیطی آن نیز بسیار شفاف و واقعی به نظر می رسد.

اپلیکیشن ویژه اتمف برای گوشی هوشمند به کاربر امکان انتخاب تصویر مورد نظر را برای نمایش می دهد. افزون بر این، کاربر می تواند یک برنامه زمانی برای پخش تصاویر از این پنجره انتخاب کند. همچنین امکان پخش تصاویری که کاربر با دوربین یا گوشی خودش گرفته نیز وجود دارد. تنظیم صدای این پنجره مجازی از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن است. گفتنی است امکان نصب این اپلیکیشن روی ساعت هوشمند نیز وجود دارد. شرکت سازنده اتمف اعلام کرده بزودی امکان نمایش تصاویر زنده از مناطقی در سراسرجهان نیز به توانمندی های این گجت افزوده می شود.

اتمف علاوه بر نمایش تصاویر مختلف، از توانایی نمایش اطلاعات دیگری نظیر ساعت، تقویم، وضعیت هوا و حتی اعلام برنامه روزانه کاربر نیز برخوردار است. زنگ بیداری اتمف نیز یکی دیگر از قابلیت های دوست داشتنی این گجت است. اتمف به صورت پیش فرض صدای ملایم پرندگان را برای بیدار کردن کاربر خود پخش می کند.

پنجره مجازی اتمف 8/4 کیلوگرم وزن و فقط 55 میلی متر قطر دارد و می توان آن را در جاهای مختلفی مثل دیوار یا روی میز گذاشت. این گجت دارای 32گیگابایت حافظه اصلی است. اتمف در حال حاضر به قیمت 599 دلار (حدود دو میلیون و 400 هزار تومان) فروخته می شود.