آرشیو دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۳۹۷۷
استان ها
۱۸

از گوشه و کنار

تصویب 908 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قزوین

دنیای اقتصاد- قزوین– مهرداد نوری: دبیر ستاد سرمایه گذاری استان قزوین گفت: با تصویب 908 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان تاکنون 540 میلیون دلار سرمایه گذاری با اشتغال زایی 5000 نفر در استان محقق شده است. محمدعلی قاسمی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با بیان اهمیت رونق اقتصادی در استان یادآور شد: اولویت ما در استان جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی است و به این منظور تلاش می کنیم با هماهنگ کردن سایر دستگاه های اجرایی زمینه کار را تسهیل کنیم.

وی اضافه کرد: به منظور رونق فضای کسب وکار و بهبود شرایط اقتصادی استان با بسترسازی انجام شده و تعامل خوب دستگاه های اجرایی در دولت تدبیر و امید تاکنون 382 میلیون و 855 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مصوب شده است.قاسمی اضافه کرد: از مجموع سرمایه گذاری مصوب شده تاکنون 230 میلیون و 34 هزار دلار در سه سال گذشته محقق شده که سهم دولت 6/ 43 درصد است. وی اظهار کرد: از سال 72 تاکنون میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب شده در استان 908 میلیون و 829هزار دلار بوده که 23 درصد آن در دولت یازدهم محقق شده است. قاسمی اضافه کرد: با راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان از سوی سرمایه گذاران 17 کشور خارجی در استان 45 طرح تعریف شد که با راه اندازی آنها زمینه کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال و رونق تولید فراهم شده است.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین افزود: در جذب سرمایه های خارجی رتبه ششم کشور هستیم و قادریم جایگاه خود را ارتقا بخشیده و به رتبه دوم برسیم.

مخزن آب 10 هزار مترمکعبی شمال غرب بندرعباس افتتاح شد

دنیای اقتصاد– بندرعباس: با حضور استاندار هرمزگان، مخزن 10 هزار مترمکعبی شمال غرب بندرعباس با اعتبار60میلیارد ریال به بهره برداری رسید.به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان، مدیرعامل آبفای هرمزگان در این مراسم گفت: مخزن 10 هزار مترمکعبی شمال غرب بندرعباس با هدف تامین آب شهرک پیامبر اعظم (ص)، ارتقای قابلیت ذخیره آب و مانور شبکه های آب غرب بندرعباس و همچنین افزایش ظرفیت و تامین فشار شبکه های آب این منطقه بندرعباس اجرا شده است.امین قصمی افزود: اعتبار هزینه شده این طرح از سه بخش ملی، استانی و تبصره سه بوده است که بنا داریم در اجرای چند طرح دیگر نیز با همکاری شورای شهر از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم.