آرشیو دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۵
اقتصادی
۴

یک مسئول راه و شهرسازی استان تهران: مطالبات 7 میلیارد تومانی پیمانکاران تا پایان بهمن پرداخت می شود

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مطالبات هفت میلیارد تومانی پیمانکاران تا پایان بهمن ماه پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، جواد فلاح مهربانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان بدهی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به پیمانکاران 70 میلیارد ریال است که امیدواریم تا پایان بهمن ماه آن را تسویه کنیم.

وی با اشاره به بهره برداری از سه پروژه در دهه فجر افزود: فرمانداری ملارد با هزینه پنج میلیارد و 600 میلیون تومان و دو باب کتابخانه ملارد و پیشوا با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

این مسئول در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه 43 پروژه استانی داشتیم ادامه داد: 12 پروژه تاکنون به بهره برداری رسیده و 31 پروژه در دست مطالعه و احداث است.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد؟ در مطالعاتی که در 60 کشور جهان توسط یکی از مراکز آماری معتبر انجام شده است، مشخص شد در این 60 کشور به ازای هر یک میلیون نفر، 313 کیلومتر خط آهن احداث شده است، اما در ایران به طور متوسط به ازای هر یک میلیون نفر 130 کیلومتر خط آهن داریم، در حالی که این رقم در کشوری مثل آمریکا 900 کیلومتر خط آهن و در اروپا حدود 700 کیلومتر است.

فلاح مهربانی توسعه زیرساخت های حمل ونقل را یکی از اولویت های دولت در راستای توسعه کشور عنوان کرد و گفت: در برنامه ششم و بودجه سال 96، اولویت دولت، توسعه حمل ونقل ریلی است و اگر تنها همین یک بخش توسعه یابد، تحول عظیمی در اقتصاد کشور رخ خواهد داد.