آرشیو دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۳۹۷۷
خبر
۸

سایه روشن

زمان برگزاری مراسم اربعین آیت الله هاشمی رفسنجانی

ایرنا نوشت: روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: «مراسم اربعین آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر پنج شنبه 28 بهمن ماه جاری از ساعت 15 الی 17 در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می شود.»

زمان انتخاب جایگزین آیت الله هاشمی

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت که انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری برای تعیین جایگزین آیت الله هاشمی رفسنجانی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار نخواهد شد. او گفت: «انتخابات مجلس خبرگان رهبری با انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان است و دلیلی ندارد که انتخابات میان دوره ای آن با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.»

مرتفع شدن مشکل ردصلاحیت روحانی

ایلنا نوشت: محمدرضاتابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری گزینه ای بهتر از روحانی ندارند، از مرتفع شدن مشکل ردصلاحیت روحانی با هدایت مقامات عالی رتبه نظام خبر داد و گفت: «هدف جنگ روانی علیه رئیس جمهور انصراف از کاندیداتوری است.»

تلاش اصلاح طلبان برای ارتباط مستقیم با رهبری

خبرآنلاین نوشت: محمد هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در انتخابات مختلف، آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر انقلاب درباره اصلاح طلبان رایزنی می کرد، گفت: «الان در نبود ایشان شخصیت دیگری نیست که آن نوع رابطه را با رهبری داشته باشد که آقای هاشمی داشتند. کسی که بتواند مطالب را در فضای مناسبی مطرح کند. در این شرایط اصلاح طلبان به این فکر افتادند که با خلاوجود آقای هاشمی، خودشان مستقیم و مستقل با آقا ارتباط بگیرند تا هم مطالبشان را به ایشان بگویند و هم مستقیما مطالبات آقا را بشنوند.»

دلیل خنده اعضای مجمع تشخیص

انتخاب نوشت: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه اینستاگرام خود از مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و حواشی بررسی آن در مجمع گفت. او بیان اینکه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله موحدی کرمانی از زحمات مجلس و همکاری دولت در تهیه برنامه ششم قدردانی شد، افزود: «موضوع جالبی که همه را به خنده واداشت، مصوبه ای از مجلس بود که به مردانی که همسرشان وضع حمل می کرد، دو هفته مرخصی داده بودند. یکی از اعضا می گفت برای بچه داری است و دیگری چیز دیگری می گفت. غالبا این ماده را از جنس برنامه نمی دانستند.»