آرشیو سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۷۹۷
روزنامه فردا
۲۰
ماجرای عشق و عاشقی میدون

آلمانی ها چی فکر کردند؟

پوریا عالمی

دو نیروگاه هفت مگاواتی خورشیدی با سرمایه گذاری 15 میلیون یورویی و همکاری شرکت آلمانی دایسک در همدان آغاز به کار کرد. عملیات احداث نیروگاه ها در کمتر از شش ماه به پایان رسیده است. (دویچه وله)

کاملامعلوم است که آلمانی ها چه نقشه ای برای ما کشیده اند تا اقتصاد ما را به زمین بزنند.

1- ببینید اولااعلام کردند این دو نیروگاه با سرمایه گذاری 15 میلیون یورویی ساخته شده. این یعنی چی؟ یعنی این همه پروژه را که با بودجه تزریقی سالانه، سال هاست که تمام نمی شود، مسخره کنند. توی ایران این طوری است که شما می روی یک پروژه تعریف می کنی یا برنده می شوی، بعد طوری کار می کنی که هرگز تمام نشود و بودجه اش هر سال افزایش یابد. کم کم در قانون ارث و میراث، خواهیم دید که مثلاپروژه ساخت سد فلان یا جاده بیسار از فلانی آقا رسید به آقازاده محترمشان.

2- آلمانی ها واقعا خوره هستند. دوتا نیروگاه هفت مگاواتی را در کمتر از شش ماه تمام کردند. چرا؟ به این دلیل که همه پروژه های ما را بگیرند، ولی کور خواندند. آلمان نمی داند با این کار چندتا کارگر را از نان و آب خوردن انداخته؟ چندتا آقازاده را از نان و بوقلمون خوردن انداخته؟ به نظر ما همین پروژه ابدی- ازلی جاده تهران- شمال را باید به عنوان الگو قرار بدهیم. در این پروژه نه تنها صدها کارگر و خانواده شان در این سال ها توانستند نان شبشان را تامین کنند که ده ها آقازاده توانستند خودشان را شایسته سالاری کنند. اینها هیچی، این اواخر حتی کارگران چینی هم توی پروژه تهران- شمال منتفع شدند. بعد آلمان چی فکر کرده؟ توی شش ماه پروژه را تمام کند؟ شش بعدش چی؟

3- یا قبلاکل ایران 10 مگاوات انرژی خورشیدی داشت. الان همدان با این قدوقواره اش 14 مگاوات دارد. آیا این عدالت است؟ به نظر ما که این 14 مگاوات را باید درش را ببندند و به صورت عادلانه در سراسر کشور شمع تقسیم کنند.

وصیت

سوفیا... تو که گول این حرف ها را نمی خوری؟ سرمایه گذاری خارجی اصلادرست است؟ آیا تو حاضری با من ازدواج کنی و یک نفر دیگر وسط خانه مان سرمایه گذاری کند؟ دیدی؟ مگر نگفتن شهر ما خانه ما؟ پس اگر من همدانی بودم، کلابرق را خاموش می کردم تا نیروگاه آلمانی ها به زمین بخورد. قربان تو؛ عاشق بدون نیروگاه تو؛ میدون دوم.