آرشیو سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۲۸
سیاسی
۲۱
خبر

رونمایی از 5 دستاورد رزمی - دفاعی

پنج دستاورد رزمی - دفاعی در هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی و خط تولید آنها افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این دستاوردها شامل راکت هدایت شونده فجر 5، سامانه سلاح دوش پرتاب میثاق 3، سیستم سلاح نارنجک انداز 40 میلیمتری و مهمات پیشرفته، سلاح انفرادی کالیبر 45 5.56x مصاف و سلاح کمری ملی رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، سردار دهقان در مراسم رونمایی از این دستاوردها و افتتاح خطوط تولیدی آن با گرامیداشت یوم الله دهه مبارک فجر گفت: وزارت دفاع در راستای پشتیبانی موثر از نیروهای مسلح در حوزه های رزم زمینی و پدافند هوایی با طراحی، ساخت و ایجاد خط تولید این سامانه های پیشرفته گام بلند دیگری در تامین نیازمندی های نیروهای مسلح و تقویت بنیه دفاعی کشور برداشت.وی با بیان اینکه تمام مراحل طراحی، ساخت و تولید این سامانه ها در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع صورت گرفته است، افزود: امروز تنوع تولید محصولات دفاعی در این سازمان منحصر به فرد است. وزیر دفاع با بیان رشد 69 درصدی کل تولید نظامی وزارت دفاع در سه سال اخیر گفت: در این دوره زمانی بیش از 115 نوع سامانه و اقلام جدید دفاعی طراحی، تولید و مورد بهره برداری قرار گرفته است.