آرشیو چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۷
شهرستان ها
۷

خسارت 2هزار میلیاردی سیلاب به تاسیسات زیربنایی سیستان و بلوچستان

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب یکم تا پنجم بهمن ماه در جنوب استان افزون بر 2 هزار میلیارد ریال به بخش های زیربنایی شامل راه ها، کشاورزی، زیر ساخت های شهری و روستایی و شهرداری های استان خسارت وارد کرده است.

رضا اربابی افزود: بعد از 2 سال کاهش شدید بارندگی که سیستان و بلوچستان به عنوان کم بارش ترین استان کشور معرفی شده بود مردم جنوب و مرکز این استان بارندگی های خوبی را در مدت پنج روز شاهد بودند به گونه ای که سبب بروز سیلاب و آبگرفتگی مسیرها، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر شهرهای جنوبی استان شد.

وی تعطیلی مدارس، وارد شدن خسارات به بخش های کشاورزی و زیر بنایی، بسته شدن 16مسیرفرعی جنوب استان، قطعی برق ناشی از آسیب به شبکه برق رسانی، آبگرفتگی 9 روستا و تخلیه ساکنان آنها را از جمله مشکلات پیش آمده این مدت در سیستان و بلوچستان ذکر کرد. اربابی تصریح کرد: در این مدت سه هزار و 600 واحد مسکونی نیز در سیستان و بلوچستان براثر سیلاب تخریب یا دچار آسیب شدند که برآورد خسارت های آنها توسط نهادهای دست اندرکار درحال انجام است.

اربابی به مردم توصیه کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی در استان در روزهای آینده و احتمال جاری شدن روان آب ضروری است از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیرهای پر خطر خودداری و درصورت مسدود بودن ناودان منازل نسبت به بازگشایی آن اقدام کنند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.