آرشیو چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۲۹
فن آوری
۸
از نوع دیگر

31 کمپانی فناوری جدید در جمع مخالفان ترامپ

با پیوستن 31 کمپانی بزرگ فناوری دیگر به جمع 97 شرکت قبلی، موج مخالفت کمپانی های فناوری با قانون ترامپ مبنی بر ممانعت از ورود اتباع ایران و 6 کشور سوریه، عراق، سودان، سومالی، یمن و لیبی ابعاد گسترده تری به خود گرفت.

به گزارش «ایران»، 31 کمپانی فناوری دیگر به جمع 97 شرکت امضا کننده یک دادخواست در دادگاه ایالتی واشنگتن برای مقابله با فرمان منع مهاجرت ترامپ پیوستند. پیش از این کمپانی هایی همچون گوگل، فیس بوک، مایکروسافت، اپل، اینتل، موزیلا، نتفلیکس، توئیتر، دراپ باکس و... این نامه را امضا کرده بودند و حالاکمپانی هایی همچون تلسا، Adobe، Brocade Evernoteو Slackنیز به این جنبش پیوسته اند.

مدیران این کمپانی ها معتقدند قانون مهاجرت جدید ترامپ یک روش تبعیض آمیز است که امریکا را از حضور استعدادهای برتر جهان محروم می کند در حالی که تنها قوانینی به ما کمک خواهد کرد که هم امنیت و هم اقتصاد را در نظر بگیرد.

جالب است بدانید «الون ماسک» با وجودی که یکی از امضا کنندگان این دادخواست است ولی هنوز در سمت یکی از مشاوران اقتصادی ترامپ حضور دارد و استعفا نداده است. از دیگر مدیران کمپانی های بزرگ فناوری که در تیم مشاوران اقتصادی حضور دارند و قرار است ایده های خود را در دوران ریاست جمهوری ترامپ در اختیارش قرار دهند می توان به مدیرعامل کمپانیIBMو جنرال موتورز اشاره کرد.