آرشیو چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۲۹
جهان
۲۰

دو خط خبر

رهبران «ائتلاف بزرگ» آلمان با پیشنهاد تشدید تدابیر امنیتی که در پی حمله مرگبار به یکی از بازارهای کریسمس برلین از سوی هایکو ماس، وزیر دادگستری و توماس دومیزیر، وزیر کشور مطرح شد، موافقت کردند؛ این پیشنهاد شامل اقدامات جدی تر برای اخراج مهاجرانی است که خطرات امنیتی دارند.

به گفته مسئولان سازمان ملل متحد، برنامه خنثی سازی بمب و مواد منفجره کار گذاشته شده در شهر موصل و اطراف آن، حدود 50 میلیون دلار هزینه می برد.

سورین گریندونو، نخست وزیر رومانی از احتمال اخراج فلورین یورداکه، وزیر دادگستری کشورش به دلیل عدم مدیریت صحیح حکم مناقشه برانگیز مصونیت قضایی ده ها سیاستمدار متهم به فساد خبر داد. این حکم موجب بروز بزرگترین اعتراضات ضد دولتی از زمان سقوط کمونیسم شد.

75 نفر از اتباع اندونزی که به اتهام «تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه» در ترکیه بازداشت شده بودند، توسط مقامات ترکیه اخراج شدند.

دو مقام دیگر کره جنوبی شامل وزیر سابق فرهنگ و رئیس دفتر سابق رئیس جمهوری این کشور متهم به سوءاستفاده از قدرت و ایراد شهادت دروغ در پی نقششان در تهیه یک فهرست سیاه از هنرمندان منتقد رهبر این کشور شدند.

بر اساس نتایج بزرگ ترین تحقیقی که در زمینه آزارجنسی سازمان یافته کودکان در استرالیا انجام شده، هفت درصد کشیش های کاتولیک در سال های بین 1950 تا 2010 کودکان را آزار جنسی داده اند.