آرشیو چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۷
ایران
۱۵

کرمانشاه 60 «پلاسکو» دارد

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در کرمانشاه حدود 50 تا 60 ساختمان مشابه پلاسکو وجود دارد.

حسین بیات در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت نامناسب ساختمان های تجاری و پاساژهای قدیمی کرمانشاه گفت: حدود 50 تا 60 پاساژ قدیمی و غیراستاندارد داریم که وضعیتی مشابه پلاسکو دارند و فاقد هرگونه امکانات ایمنی هستند.

وی با بیان این که بیشتر مجتمع های تجاری کرمانشاه حتی یک کپسول آتش نشانی هم ندارند، ادامه داد: راهروهای باریک و غیراستاندارد این پاساژها باعث می شود اگر زمانی بحران یا حادثه ای رخ بدهد، امکان امدادرسانی وجود نداشته باشد. رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه معتقد است، بسیاری از این پاساژها حتی نگهبان هم ندارند و شاید قدمت برخی از آنها به 30 تا 40 سال قبل مربوط باشد.

بیات با اشاره به این که پاساژهای قدیمی و بدون ایمنی کرمانشاه فقط به خیابان مدرس محدود نمی شوند، افزود: پاساژهای قدیمی و ناامن در میدان آزادی و خصوصا بازار خیابان مسکن هم وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مغازه های این پاساژها اجاره ای هستند و مستاجرها کرایه مغازه را هم بسختی پرداخت می کنند، چه برسد به آن که بخواهند بازسازی مغازه ها را بر عهده بگیرند یا برای آن امکانات ایمنی تهیه کنند.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه، مسئولیت بازسازی این پاساژها به عهده مالکان آنهاست و باید اخطارهای لازم به آنان داده شود.

بیات عمده این پاساژها را نیز به فروش کتاب، لباس و کیف و کفش و پر از مواد و اجناس قابل احتراق مربوط دانست که برخی از آنها تولیدی هستند و اگر زمانی حادثه ای مانند پلاسکو رخ دهد، یک فاجعه به بار خواهد آمد.