آرشیو چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۷
فرهنگ و هنر
۱۶

پاسخ دبیر جایزه شهید غنی پور به انتقادات

دبیر جایزه ادبی شهید غنی پور در واکنش به انتقادها به نامزدهای این جایزه در سال جاری گفت، منطق جایزه در این سال ها هرگز تغییر نکرده و جریان مسجد جوادالائمه نیز معطوف به آدم ها نیست.

محمد ناصری، دبیر جایزه ادبی شهید حبیب غنی پور در تازه ترین گفت وگوی خود که در پایگاه خبری این جایزه ادبی منتشر شده است، در واکنش به برخی انتقادات که این جایزه را در سال های اخیر منحرف شده از مسیر اصلی خود معرفی کرده اند، گفت: دوستان بی اطلاع ما می گویند، در دوره امیرحسین فردی چنین بود و الان چنان شده. من برای بار چندم عرض می کنم که حداقل از دوره نهم، بنده دبیر جشنواره بودم، یعنی از حدود سال

89 88 تا سال 92 که امیرحسین فردی از میان ما رفت. منطق ما همین بوده و هیچ چیز تغییر نکرده و این قضاوت ناجوانمردانه است و جریان مسجد را معطوف به آدم ها نکنیم؛ چون خود آقای فردی دائما تاکید می کرد ما جریان مسجدی را باید حفظ کنیم. وی ادامه داد: از بدو تشکیل این جشنواره تاکنون، محافل روشنفکری هیچ گاه به این جشنواره نپرداخته اند؛ چون خطوطی که آنها می فهمند در مسجد وجود دارد خیلی روشن تر، واضح تر و عمیق تر از این چیزهایی است که مثلامسجد جوادالائمه(ع) بخواهد علاقه یا گرایش سمت روشنفکری داشته باشد. هر چند که جشنواره را دنبال می کنند، ولی توجهی نداشتند، البته ما هم هیچ گاه به نظرات آنها توجهی نداشته ایم.

او با اشاره به مرامنامه ای که برگرفته از سخنان زنده یاد فردی بوده است و کلیه اعضا بر آن اتفاق نظر داشتند، عنوان کرد: ما به اثر می پردازیم و با نویسنده و ناشر کاری نداریم، این هم حرف اعضای شورا نیست، بلکه حرف جریان مسجد جوادالائمه(ع) است. مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جایزه شهید غنی پور، نهم اسفند در محل مسجد جواد الائمه(ع) واقع در انتهای بزرگراه یادگار امام (ره)، سی متری جی، 72 متری حاجیان برگزار می شود.