آرشیو چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۷
حوادث
۱۹

کشف جسد کوهنورد گمشده از زیر بهمن

پیکر یکی از دو کوهنورد قزوینی که در قله پرسون لواسان زیر آوار برف و بهمن گرفتار شده بود، بعد از پنج روز پیدا شد. جست و جوهای تیم های امدادی هلال احمر و کوهنوردان کوهستان برای یافتن دیگر کوهنورد گرفتار زیر بهمن ادامه دارد.

به گزارش جام جم، جلیل عباس زاده مرد جوانی که کوهنوردی و صخره نوردی می کرد، روز جمعه همراه سه نفر از دوستان کوهنورد خود از شهر قزوین برای صعود به قله پرسون لواسان رفتند. آنها در حال صعود به آنجا بودند که بعدازظهر گرفتار بهمن شدند. دو نفر از اعضای این گروه نجات یافتند اما دچار یخ زدگی شدند. آنها به سختی توانستند در تماس با دوستان خود و خانواده هایشان درخواست کمک کنند. بعد از این حادثه گروه های امدادی هلال احمر، تیمی از کوهنوردان فدراسیون کوهنوردی و تیم های دیگری از کوهنوردان استان البرز و قزوین برای امدادرسانی در محل حادثه حاضر شدند. آنها ابتدا دو مصدوم را نجات داده و به مرکز درمانی منتقل کردند. اما تلاش های آنها برای یافتن دو کوهنورد دیگر به نام های جلیل عباس زاده و کمال اهرام بافیان ادامه داشت تا این که دیروز و بعد از پنج روز عملیات بی وقفه پیکر یکی از آن دو کوهنورد به نام جلیل عباس زاده را از زیر بهمن خارج کردند. تلاش برای پیدا کردن دیگرکوهنورد به نام کمال اهرام بافیان ادامه دارد.

الهه عباس زاده، خواهرجلیل کوهنورد گرفتار شده در زیر بهمن گفت: برادرم سال ها بود که به طور حرفه ای کوهنوردی و صخره نوردی می کرد. او به قله های متعدد شهرمان قزوین و دیگر شهرها و حتی تهران صعود کرده بود. حتی با این سه نفر از دوستانش که به قله پرسون لواسان رفته بودند نیز بارها صعود داشته و همگی از کوهنوردان حرفه ای بودند که همیشه با تجهیزات و وسایل ایمنی کامل به کوهستان می رفتند.