آرشیو پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۸
اخبار کشور
۲
گفت و شنود

برجام

گفت: دولت در مراسم روز فناوری فضایی اعلام کرد «امروز یک سال از اجرای برجام گذشته و اکثر بندهای آن اجرا شده و اجرای برخی از بندها نیز با مشکلاتی مسیر خود را پیش می برد».

گفتم: کدام بند آن اجرا شده؟ تحریم ها که لغو نشده، تحریم های جدید هم که اضافه شده، روابط بانکی هم که برقرار نشده، دارایی های کشورمان که هنوز بلوکه است و...!

گفت: منظورشان از بندهای اجرا شده همان بندهای مربوط به امتیازات ایران به آمریکا و متحدانش است که تمام و کمال اجرا شده و منظورشان از بندهای اجرا نشده همان تعهدات حریف است که زیرش زده و اجرا نکرده است.

گفتم: در همان جلسه گفته شده که «مهم تر از برجام، پیام برجام است که نشان می دهد مذاکره یکی از راه هایی است که می تواند گره های کور را باز کند»!

گفت: ولی برای ما که به جای باز کردن «گره کور»، گره های باز را کور کرد. حتما منظورشان گره های کور آمریکاست که برجام آنها را برایشان باز کرده است؟!

گفتم: پس وقتی برجام خسارت محض بوده، چطوری می خواهند از آن به عنوان الگو در بقیه موارد هم استفاده کنند؟!

گفت: چه عرض کنم؟!

گفتم: دکتر از یارو پرسید؛ تا حالاپنی سیلین تزریق کرده ای؟ و طرف گفت بله، ولی بعد از تزریق حالش وخیم شد و به حالت اغما افتاد، با هزار زحمت او را به هوش آوردند و دکتر گفت؛ شما که گفتی قبلاپنی سیلین تزریق کرده ای! و یارو گفت؛ آره خب! دفعه قبل هم همینطور شدم!