آرشیو شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

ریزش دیوار تونل متروی قم3 قربانی گرفت

ریزش دیوار کارگاه خط یک متروی قم واقع در میدان ولی عصر (عج) 3 کشته و 6 مصدوم برجا گذاشت.

قم- خبرنگار کیهان: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم علت این حادثه را ریزش دیوار کارگاه مترو عنوان کرد و گفت: بلافاصله نیروی امدادی آتش نشانی و هلال احمر به همراه تعدادی سگ زنده یاب در محل حاضر شدند و کار آواربرداری و نجات مصدومان و افراد زیرآوار مانده آغاز شد.

عباس ذاکریان افزود: براساس اطلاعات اولیه دو نفر زیر آوار مدفون شدند که در نتیجه تلاش بی وقفه امدادگران پیکر آن دو به نام های حسین حکم آبادی مسئول برق و احمد صبوری از کارگران کارگاه پیدا شدند.

وی اظهار داشت: علت این حادثه به گفته مسئولان میدانی خروج دستگاه حفار و وارد آمدن لرزش شدید به دیوارهای موقتی خارجی کارگاه اعلام شده است.

ذاکریان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: طبق اعلام اورژانس قم، در این حادثه نیز شش نفر مصدوم شدند که برخی از آنها نیروهای امدادی هستند.

وی ادامه داد: این حادثه ساعت 11 و 20 دقیقه پنج شنبه روی داد.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم هم گفت: حادثه ریزش در متروی قم مربوط به دیوار موقتی است که در کنار کارگاه مترو بوده و ارتباطی با محوطه کارگاهی اصلی ندارد.

حمیدرضا عابدی افزود: برخی رسانه ها خبر از ریزش تونل مترو داده اند که این مطلب صحیح نیست.

یکی از آتش نشانان مصدوم شده در این حادثه نیز به بیمارستان منتقل شد.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر یکی از کارگران مترو زنده از زیر آوار خارج شد. شاهین فتحی افزود: براساس اطلاعات اولیه 3 تا 4 نفر زیر آوار گرفتار شدند. آخرین خبرها به نقل از بهرامی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم حاکی است پیکر سومین کارگر از زیرآوار مترو خارج شد که تعداد جان باختگان این حادثه به 3 نفر رسید.