آرشیو شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۹
ورزش
۱۸

گزارش نشریه اسپانیایی از حضور ستاره بارسلونا در تهران

ژاوی از این همه عشق کلافه شد

«در همان لحظه ورود ژاوی به تهران مشخص شد این ستاره بزرگ و بااخلاق، چه هیجانی در فوتبال ایران ایجاد کرده است». این بخشی از گزارش نشریه اسپرت چاپ ایالت کاتالونیاست. نشریه ای که محبوب هواداران بارسلوناست و از زمان حضور ژاوی در قطر، خبرنگاری را با او به سفرها می فرستد.

این خبرنگار همراه با ژاوی به تهران آمد و استقبال مردم ایران از ژاوی را در فرودگاه، کنار هتل و ورزشگاه دید. او نوشت: «بعضی ها با بنر و به زبان اسپانیایی دست و پا شکسته، ورود ژاوی را به او خوشامد گفته بودند. با این حال، ازدحام برای گرفتن عکس با او آن قدر زیاد بود که پلیس او را از میان جمعیت جدا کرد و به هتل برد. در هتل هم برخوردها با ژاوی، کاملاخاص بود و در ورزشگاه او تافته جدابافته بازی بود. مردم ایران آن قدر به ژاوی علاقه نشان دادند و توجه کردند که او کلافه شده بود».

خبرنگار اسپانیایی تمام تلاش خود را انجام داد تا نگاهی محترمانه به وقایع تهران و مردم ایران داشته باشد؛ آن هم در حالی که خیلی از ناملایمات را دیده بود. حتی آن نور سبز رنگ و کورکننده لیزر که در تمام 120 دقیقه روی صورت او بود. حتی صدای مهیب نارنجک هایی که در پیست ترکیده بود را شنیده بود؛ اما نخواست از همه مردم ایران بد بنویسد. مردمی که تلاش کردند متمدنانه به قهرمان دوست داشتنی خود خوشامد بگویند. اما چند هموطن انگشت شمار دارند که برای هیچ چیز ارزش قائل نیستند.

ژاوی: هیچ وقت به مردم ایران توهین نکردم

بعد از مصاحبه خیالی سایت اماراتی که به دروغ از قول ژاوی نوشت مردم ایران فرهنگ ندارند، مرتضی پورعلی گنجی وظیفه خود را به عنوان یک ایرانی انجام داد و با پیگیری های فراوان توانست جملات واقعی را از زبان ژاوی بگیرد. ژاوی گفت: در ذات من نیست که درباره یک ملت حرف بزنم. من هیچ وقت به مردم ایران و مردم هیچ کشوری توهین نمی کنم. از اشتیاق مردم برای دیدن خودم بسیار شگفت زده شدم و لازم است از مهمان نوازی شما تشکر کنم.