آرشیو شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۹
اقتصاد مقاومتی
۸

ضعف مدیریت مصرف و افزایش قاچاق

مشکل مدیریت مصرف در کشور ما به عواملی همچون عدم شناخت تولید کنندگان از مشتری، بی توجهی به خواسته او، استفاده نکردن از روش های بازاریابی نوین، نبودن فناوری های تولید و بسته بندی، نبودن برنامه ریزی برای تولید و شناخت سن، جنس، تمایلات و خواسته های مشتری است.

به گزارش مرکز پژوهش خبری صداوسیما، قاچاق کالارا در کشور نمی توان کتمان کرد و دلایل مختلفی برای شکل گرفتن این پدیده نابهنجار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی وجود دارد، اما به طور کلی چنین به نظر می رسد که تدوین هر قانون و برنامه ای برای مبارزه با مساله قاچاق، بدون توجه به مسائل، تنگناها، دلایل ریشه ای و نگرش های دقیق و موشکافانه، ناکارآمد است. یکی از مهم ترین مسائلی که در این زمینه مطرح می شود، بحث مطلوبیت نسبی کالاهای خارجی نسبت به کالاهای داخلی است.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.