آرشیو یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۳۲
سیاسی
۳

کدخدایی: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی بعید است

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری دیروز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی را بعید دانست. به گزارش «ایران» عباسعلی کدخدایی توضیح داد: در این باره ما قبلا هم گفته ایم نیازمند تامین شرایط مخصوصا شرایط امنیتی لازم هستیم. هنوز پیشنهاد جدیدی در راستای نامه نگاری ها از سوی وزارت کشور نداشته ایم، البته جلسات کارشناسی با رئیس ستاد انتخابات و معاون وزیر کشور داشته ایم، اما هنوز نتیجه جدید نداریم. تا انتخابات ریاست جمهوری زمان کم است لذا بعید می دانم شاهد اجرای انتخابات الکترونیکی برای انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

جمع بندی ها پیرامون فراخوان شورای نگهبان درباره«رجل سیاسی» هم سوال انتخاباتی دیگری بود که کدخدایی گفت: شورای نگهبان درگیر برنامه ششم بود، چرا که برنامه ای وقتگیر بود. همزمان کار کارشناسی بحث رجل سیاسی در پژوهشگاه شورای نگهبان در حال بررسی بود. دیروز(شنبه) هم با کارشناسان این پژوهشگاه جلسه ای داشتیم و کارهای اولیه انجام شده است. سعی می کنیم هرچه زودتر این مورد را جمع کنیم، هنوز نتوانسته ایم این موضوع را در دستور کار قرار دهیم. تلاش داریم تا قبل از انتخابات آن را نهایی کنیم. به گفته وی این موضوع بعد از جمع بندی کارشناسی نیاز به مصوبه شورای نگهبان دارد. در بند 5 سیاست های کلی انتخابات ابلاغ شده از سوی رهبری ذکر شده اعلام این شرایط توسط شورای نگهبان است و به مفهوم مصوبه لازم الاجرا برای تمام دستگاه ها از سوی شورای نگهبان می باشد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درپاسخ به سوال «ایران» مبنی بر اینکه آیا شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها اتحاد و همبستگی ملی در راستای آشتی ملی را در نظر خواهد داشت، گفت: اتحاد ملی باید در چارچوب قانون اساسی، رعایت قوانین موضوعه و پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیگیری شود و شورای نگهبان هم در این چارچوب عمل می کند و فکر می کنم بهترین راه تمسک به قانون اساسی، قوانین موضوعه و پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.