آرشیو یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۰
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

شبان: ترس از مصدومیت، تمرکزم را گرفت

مجتبی شبان کاپیتان تیم والیبال سایپا با 40 30 درصد آمادگی، خودش را به پلی آف رساند. او که در دور برگشت درست آخر بازی با شهرداری ارومیه عضله پایش پاره شد، بالاجبار سه هفته بیرون ماند و فیزیوتراپی کرد. خودش گفته بود اگر لازم باشد به زمین می رود. همین اتفاق هم افتاد. در بازی اول با صالحین ورامین ست اول و دوم بازی نکرد، اما ست سوم نشستن روی نیمکت دیگر جایز نبود: «ست اول بازی نکردم و تیم ما برد، اما ست دوم وضعیت تیم خیلی خوب نبود. من هم ست سوم و چهارم در زمین بودم. البته کار خاصی نکردم، فقط دریافت می کردم.»

هر چند دلش می خواست به تیمش کمک کند، اما اول کار ترس هم اجازه نمی داد ریسک کند: «وقتی به زمین رفتم، می ترسیدم بلایی که سه هفته پیش به سرم آمد تکرار شود. مدام به سه هفته قبل و مصدومیتم فکر می کردم. به خاطر همین تمرکز روی پایم، دربازی به مشکل خوردم. اما بعد از ده پوئن کم کم عادت کردم. عادت کردم، اما حواسم هم جمع بود که احساساتی نشوم.»

او که هفته آخر دور برگشت لیبرویی را تجربه کرده بود، این بار هم فقط دریافت می کرد: «من هنوز نمی توانم صد درصد پرش کنم. به خاطر همین در زمین به دریافت کمک می کردم تا بچه ها راحت تر اسپک بزنند. خودم نهایت شش هفت بار اسپک زدم. یعنی با فشار 40 درصدی که پزشک اجازه داده بود.»

تیم سایپا بازی اول پلی آف را 3 یک مقابل صالحین ورامین برنده شد. به نظر کاپیتان نارنجی پوشان بازی دوم در ورامین سخت نیست: «بازی دوم در ورامین از نظر من سخت تر نیست. شاید بعضی ها به بازی مقابل تماشاچی زیاد عادت ندارند و همین کارشان را سخت می کند، اما من نه تنها مشکلی ندارم که حتی در حضور تماشاگران زیاد، از بازی والیبال هم لذت می برم. حال شرایط تیم ما بهتراز ورامین است. زیرا یک برد داریم و حتی اگر چهارشنبه هم ببازیم، بازی سوم تعیین کننده می شود.» به نظر شبان سایپا کار را در ورامین یکسره می کند: «شک نکنید صالحین ورامین بعد از باخت دربازی اول،برای چهارشنبه و باخت مقابل تماشاگرانش استرس زیادی دارد. همین مساله کار آنها را سخت تر می کند. اما حس می کنم ما کار را در ورامین تمام می کنیم. البته شرایط خودم هم با تمریناتی که انجام داده ام برای بازی بهتر می شود.»