آرشیو دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۱
اقتصادی
۴

همتی: جریمه بیمه ای موتورسیکلت ها بخشیده می شود

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: اگر از اول اسفند صاحبان موتورسیکلت ها نسبت به ثبت نام بیمه شخص ثالث اقدام کنند جریمه بیمه ای آنها بخشیده خواهد شد.

به گزارش تسنیم، ناصر همتی با اشاره به بخشش جریمه بیمه ای موتورسیکلت ها گفت: مجمع عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی مصوبه ای در خصوص تاخیر جریمه بیمه کل موتورسیکلتها داشته که براساس آن اگر از اول اسفند صاحبان این موتورسیکلت ها نسبت به ثبت نام بیمه شخص ثالث اقدام کنند جریمه بیمه آنها بخشیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها در حادثه ساختمان پلاسکو بالای 340 نفر بیمه بوده اند گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از این بیمه ها مربوط به بیمه رهنی بوده است که رقم آن حداکثر 50 میلیون تومان می باشد. براساس مصوبه دولت بیمه ها مکلف شده اند تا آخر بهمن ماه خسارت های ایجاد شده را بر اساس بیمه نامه ها پرداخت نمایند. رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به صحبت های رئیس بیمه ایران برای حضور صنعت بیمه در بخش بانکداری گفت: بر اساس قانون بیمه ها می توانند 40 درصد سرمایه خود را در سیستم بانکی و باقی آن را در مواردی مثل خرید سهام و ملک سرمایه گذاری کنند. بنابراین بیمه ایران هم تا حدی می تواند در سرمایه گذاری در صنعت بانکی وارد شود اما نمی تواند خود راسا بانکدار شود.همتی همچنین بااشاره به کمبود منابع مالی بلندمدت در بیمه ها گفت: سهم ارزش افزوده بیمه در بازار کمتر از 6 درصد است در حالیکه ارزش افزوده بانک ها بالاتر از 90 درصد می باشد.وی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که سهم بیمه زندگی حداقل 50 درصد افزایش یابد. رئیس کل بیمه مرکزی گفت: سهم بیمه های زندگی از کل بیمه ها تنها 3 درصد است و به دنبال آن هستیم که به چندین بیمه تخصصی عمر مجوز فعالیت بدهیم.