آرشیو دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۱
اقتصادی
۴

معاون وزیر کشاورزی: نظارت بر قیمت کالاهای اساسی در خرده فروشی ها ربطی به ما ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نظارت بر قیمت کالاهای اساسی در خرده فروشی ها ربطی به ما ندارد. حسن رکنی در مورد افزایش قیمت گوشت قرمز و کارهایی که وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار انجام داده گفت: شرکت پشتیبانی امور دام روزانه 8 هزار لاشه وارد بازار پایتخت می کند تا قیمت به ثبات برسد. کما اینکه طی یک ماه اخیر قیمت گوشت 4هزار تومان کاهش یافت.

خبرنگار فارس از معاون حجتی پرسید: مجلس معتقد است وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تنظیم بازار ضعیف عمل کرده و شما چگونه این موضوع را پاسخ می دهید او گفت وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تامین، تولید و توزیع محصولات کالاهای اساسی از جمله گوشت را برعهده دارد و وظیفه ما نظارت بر قیمت خرده فروشی ها نیست.

وی تصریح کرد: سازمان هایی همچون سازمان حمایت و اصناف باید بر قیمت ها نظارت کنند و این موضوع ربطی به ما ندارد.

گفتنی است طی 2 سال اخیر با اجرای قانون انتزاع و تفاهم نامه ای که بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی به امضا رسید تمام امور مربوط به واردات، تولید، تنظیم بازار، توزیع، کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، شکر، گوشت و نهاده های دامی به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد موضوعی که طی این دو سال تمام مسئولان دو وزارتخانه بخش هایی از آن به ویژه تنظیم بازار را به گردن هم انداختند تا حدی که همواره شاهد بی سر و سامانی و تنش قیمت در بازار هستیم. نمایندگان مجلس هفته گذشته بیش از50 امضا برای پرسش از وزیر جهاد کشاورزی در مورد نحوه مدیریت تنظیم بازار را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند.