آرشیو دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۱
شهرستان ها
۷

معوقات کارکنان شرکت هپکو اراک تا پایان اسفندماه پرداخت می شود

استاندار استان مرکزی گفت: معوقات کارکنان و کارگران شرکت هپکو اراک تا پایان اسفندماه سال جاری پرداخت می شود.

محمود زمانی قمی در جمع کارکنان شرکت هپکو افزود: حل مشکل این واحد تولیدی یکی از برنامه های اولویت دار مدیریت ارشد استان در سال جاری است و تلاش های بسیاری برای احیاء این شرکت مهم و تجهیزات ساز انجام شده است.

وی ادامه داد: تغییر سهامدار اصلی کارخانه هپکو و برخورد قانونی با سهامدار فعلی و همه کسانی که در رکود این واحد صنعتی سهیم بودند یکی دیگر از برنامه ها است که با تمام قوا این مسائل مهم دنبال می شود. نماینده عالی دولت در استان مرکزی بیان کرد: سهامدار فعلی شرکت در سال 1386، با پرداخت بخش ناچیزی از کل مبلغ قرارداد، کارخانه هپکو را تحویل گرفت و با دریافت وکالت 6 ساله از سازمان خصوصی سازی در سال 92تمامی سهام شرکت را به نام خود، سند زده است.

وی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی باید وکالت 20 ساله به وی ارائه می کرده است، بیان کرد: همه این مسائل و مشکلات در مجاری قانونی در حال رسیدگی است و کسانی که در این معامله قانون را زیر پا گذاشته اند محاکمه می شوند.

استاندار استان مرکزی اضافه کرد: مقصر اصلی رکود واحد تولیدی هپکو سهامدار اصلی این شرکت است و مدیریت ارشد استان تمام تلاش خود را برای بازپس گرفتن این کارخانه از وی به کار بسته است.

وی، اضافه کرد: مدیریت ارشد استان به دولت پیشنهاد داده است در شرایط فعلی این شرکت به دولت واگذار تا در یک زمان مناسب به یک سهامدار متعهد سپرده شود.

زمانی قمی اظهار کرد: سهامدار اصلی کارخانه هپکو 2 هزار و 150 میلیارد ریال به دولت بدهکار است و حاضر است شرکت را تنها به همین مقدار بفروشد تا طلب دولت را وصول کند و هیچ توجهی به حقوق کارکنان این کارخانه ندارد.

وی، با بیان اینکه دولت با تمام توان به دنبال حل مشکلات شرکت هپکو است، بیان کرد: به زودی جشن احیاء این شرکت برگزار می شود.

شرکت هپکو در سال 1351 با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.