آرشیو دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۱
صفحه آخر
۱۲

دو شکست در یک هفته!؛ ترامپ از طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس هم عقب نشینی کرد

دومین روزنامه صهیونیستی هم از منصرف شدن رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس خبر داده است.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» شنبه شب اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از اعمال فشارهای بین المللی از طرح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی منصرف شده است. این روزنامه نوشته ترامپ از باب بهبود روابط با جهان عرب، با درخواست «عبدالله دوم» پادشاه اردن و نیز دولت مصر مبنی بر ضرورت عدم انتقال سفارت آمریکا به قدس موافقت کرده است. پیش از این روزنامه صهیونیستی هاآرتص از عقب نشینی ترامپ خبر داده بود. تحلیلگران منطقه از ضعف ترامپ و دستپاچگی او در روزهای نخستین ریاست جمهوری او خبر داده و اعلام کرده اند که ترامپ طبل تو خالی است و فقط سر و صدا می کند. ترامپ همین چند روز پیش هم تحت فشار کشورهای جهان از جمله مردم آ مریکا عملااز طرح جنجالی عدم پذیرش مهاجران 7 کشور عقب نشینی کرد. اگرچه گفته دنبال آن را می گیرد.

روزنامه معاریو همچنین برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی ادعا کرده که مقامات عالیرتبه در وزارت های ارتش و اطلاعات رژیم صهیونیستی از این موضوع نگران بودند که انتقال سفارت آمریکا به قدس منجر به تشدید وخامت اوضاع شود.

خبر دیگر اینکه راشاتودی طی گزارشی با اشاره به سفر قبلی نتانیاهو به آمریکا در زمان اوباما، نوشت، نتانیاهو در دیدار جدید خود با ترامپ بی شک تلاش می کند تا نظر او را برای قبول سیاست های شهرک سازی که در هفته های اخیر شتاب گرفته است، به دست آورد. به گزارش فارس راشاتودی در ادامه اعلام کرد هرچند که ممکن است نتانیاهو مجبور به مصالحه ای شده و قانون جدید تصویب شده را بدون این که تفکری بر آن نماید،بپذیرد امری که چون حملات هوایی در غزه تنها مانع روابط ترامپ با کشورهای مهم عرب منطقه خواهد شد.

خبر دیگر اینکه روسای پارلمان های عربی نیز به خاطر تصویب قانون مشروعیت بخشی به شهرک های صهیونیست نشین و غصب اراضی فلسطینیان و نیز نهادینه کردن شهرک سازی ها در این مناطق خواستار تحریم کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی شدند.