آرشیو سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۲
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

نفوذ شگفت انگیز سبک زندگی اسلامی در استرالیا

در تازه ترین آمار دیکشنری «مک کواری» استرالیا، واژه انتخابی سال 2016 مردم این کشور، «اسنک پک (نوعی کباب) حلال» بوده است. این درحالی است که گفته شده در برخی از رسانه های غربی در استرالیا در کنار انتشار اسلام هراسی، نسبت به «غذای حلال» نفرت و وحشت عجیبی به وجود آمده بود. اما با تبلیغات و ارائه مناسب گروه های اسلامی در استرالیا، مردم این کشور(بنا به اظهارات خودشان) به خصوص در شهرهای بزرگ به تدریج متوجه شدند که «غذای حلال» خوشمزه تر و سالم تر از سایر غذاهای رایج در این کشور است.

کمیته انتخاب دیکشنری مک کواری در رای خود نوشته:

«... انتخاب «اسنک پک حلال» به عنوان واژه سال نشان می دهد چیزی که زمانی فقط مال مسلمان ها بود حالادر سراسر جامعه استرالیا جاری شده است...»

سوزان باتلر، سردبیر دیکشنری می گوید:

«... چطور می توانید با شوق درباره معنای «اسنک پک حلال» بنویسید اگر حتی یک بار امتحانش نکرده باشید؟ من همین امروز اولین «اسنک پک حلال» خود را خوردم. حالامی فهمم چرا این خوراکی این قدر محبوب شده. سرشار از کربوهیدرات و انرژی، بدون گناه! گاز اول را که بزنی دیگر نمی توانی دست بکشی...»

مطبوعات و رسانه های استرالیایی توجه شگفت انگیز مردم این کشور به «غذای حلال» را نشان از رسوخ فرهنگ اسلامی در عمق جامعه این سرزمین دانسته اند. گفتنی است که برند «غذای حلال» در میان مردم بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی به عنوان یک برند محبوب نفوذ کرده و بالتبع باعث توجه افراد غیرمسلمان به فرهنگ و سبک زندگی اسلامی شده است.