آرشیو چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۳۵
سیاسی
۳

ارزیابی مثبت علی مطهری و احمد توکلی از طرح «آشتی ملی»

علی مطهری و احمد توکلی از طرح آشتی ملی دفاع کردند. به گزارش ایلنا، علی مطهری، نایب رئیس مجلس در اینستاگرام خود درباره ضرورت آشتی ملی نوشت: یک مقام قضایی درباره طرح آشتی ملی گفته است: «مردم با هم قهر نیستند که نیازمند آشتی ملی باشند.» بله، ما هم قبول داریم که مردم با هم قهر نیستند، بلکه در پی حوادث سال 88 بخشی از مردم از بخشی از نظام دلگیر است و نیاز به آشتی ملی است. شعارهای این گروه از مردم در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی موید این مطلب است. راه رفع این کدورت هم برخلاف نظر ایشان، قبول اشتباه از سوی یک طرف ماجرا نیست، بلکه دو طرف باید به اشتباه های خود اعتراف کنند، هم طرفی که زمینه فتنه را ایجاد کرد و با معترضان رفتار خشن داشت و هم طرف دیگر که با طولانی کردن اعتراض های خود موجب بهره برداری دشمن شد، هرچند قصوریا تقصیر دو طرف مساوی نیست.

احمدتوکلی هم درباره طرح وحدت و آشتی ملی که از سوی برخی جریانات و چهره های سیاسی مطرح شده است گفت: بی گمان، ایجاد وحدت و انسجام ملی در کشور در آستانه انتخابات ریاست‎جمهوری و شوراها، ضروری است. نماینده سابق تهران به تابناک گفت: بدون شک، ایجاد وحدت ملی در کشور، تنها به پشتوانه تبعیت از بیانات

رهبر معظم انقلاب و اصول نظام جمهوری اسلامی در کشورمان شکل می گیرد و باید بنا بر آن، اقدامات لازم را انجام داد. این فعال سیاسی اصولگرا افزود: مردم و مسئولان ما بخوبی می‎دانند که تنازع جناح ها چه بلایی بر سر جامعه آورده است، از این روی، بدون شک باید کاری کرد تا این اختلافات از فضای سیاسی کشور دور شود. توکلی تصریح کرد: جریانات سیاسی باید به گونه ای در فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات گام بردارند که وحدت ملی و انسجام درونی به بهترین شکل ممکن حل شود و رقابت های سیاسی، سبب افزایش اختلافات در کشور نشود. وی در پایان خاطرنشان کرد: یک انتخابات خوب و کامل در یک کشور زمانی برگزار می شود و به سرانجام می رسد که همه اصول یک نظام برای تحقق وحدت عملی و عینی در جامعه شکل بگیرد؛ از این رو، جریانات سیاسی بر اساس این ملاک باید در راستای جذب مشارکت مردم برای حضور در پای صندوق های رای وارد عمل شوند.