آرشیو چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۳۵
فن آوری
۸
قاب فناوری

نخستین دستکش حرارتی برای مقابله با سرما

یخ کردن و سرمای دست ها در زمستان گاه یک معضل است چرا که گرم نگه داشتن دست ها کار آسانی نیست و کسانی مانند کوهنوردان و افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند، این موضوع را تجربه کرده اند و کاملا این موضوع را درک می کنند.

معمولا همه برای گرم کردن دستان خود در سرما از دستکش های با جنس های متفاوت استفاده می کنند و در این زمینه محصولات زیادی تولید و وارد بازار شده است. اما اخیرا شرکتی برای نخستین بار دستکشی ساخته و روانه بازار کرده که به کمک یک باتری که روی این دستکش جاسازی شده است، دست ها را با تولید حرارت گرم می کند.

اسم این دستکش آتش جهنم (Hellfire) نام دارد و بهترین روش برای گرم نگه داشتن دست ها در سرمای بسیار زیاد است. با باتری ای که در این دستکش جاسازی شده است می توان تمام روز دست ها را گرم نگه داشت. باتری این دستکش بسیار سبک و قابل شارژ است و در سه درجه کم، متوسط و زیاد برای تولید گرما قابل تنظیم است. این باتری با یک بار شارژ می تواند 12 ساعت با درجه پایین دستان کاربر را گرم نگه دارد. با گرمای متوسط باتری آن برای مدت 8 ساعت گرما تولید می کند و با درجه بسیار بالامی تواند دست ها را تا 4 ساعت گرم نگه دارد.

این باتری در هر دو جفت دستکش به کار رفته است. جنس دستکش نیز از چرم گوسفند و ضد آب است و قابلیت تنفس دارد و دست ها در داخل آن با گرمای ایجاد شده عرق نمی کند. وزن آن نیز 280 گرم است. حتی این دستکش قابلیت این را دارد که کاربر بتواند بدون درآوردن آن با صفحه لمسی تلفن همراه هوشمند خود کار کند.این دستکش در دو رنگ مشکی و سفید و در اندازه های مختلف به تازگی وارد بازار شده است و هر جفت آن 425 دلار به فروش می رسد.