آرشیو چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۳۹۸۵
دنیا
۴

ترامپ: کره شمالی تهدیدی علیه امنیت ملی ماست

شورای امنیت سازمان ملل آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را به شدت محکوم و این کشور را به اتخاذ تدابیر جدی تر تهدید کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا وعده داد که با کره شمالی به طور قاطع برخورد کند. ترامپ که پس از دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور یافته بود اعلام کرد که پیونگ یانگ مشکلی است که باید برای حل آن با جدیت وارد عمل شد. ترامپ تصریح کرد: «به طور مشخص کره شمالی یک مشکل خیلی خیلی بزرگ به شمار می رود که باید با آن قدرتمندانه برخورد کنیم.» در همین ارتباط، پنتاگون نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مقام های سه کشور آمریکا، ژاپن و کره جنوبی با محکومیت آزمایش اخیر موشک بالستیک از سوی کره شمالی تاکید کردند، این آزمایش نقض آشکار قطعنامه های چندجانبه شورای امنیت سازمان ملل است.

جف دیویس، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: «برنامه های تسلیحاتی غیرقانونی کره شمالی تهدید بزرگ و آشکاری علیه امنیت ملی کشورمان است.» او با اشاره به پیشرفت های تکنیکی در برنامه موشکی بالستیک کره شمالی تصریح کرد: «کره شمالی آشکارا اعلام کرد که موشک های بالستیک این کشور با هدف حمل سلاح های هسته ای برای مورد هدف قرار دادن شهرهایی در آمریکا، کره جنوبی و ژاپن طراحی شده است.»

این موشک که دارای بردی بیش از دو هزار کیلومتر است اسباب نگرانی همسایگان این کشور شده است. بر همین اساس، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که ایالات متحده با استقرار تجهیزات نظامی استراتژیک برای شرکت در مانور نظامی سالانه دو کشور موافقت کرده است. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، هنوز مشخص نیست که آیا استقرار تجهیزات استراتژیک در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی است یا خیر.