آرشیو پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۳۷۴۸
ورزش
۱۵
نگاه 3

با ترس به جام جهانی نرویم

مهران حاتمی (سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال جوانان)

1- درباره قرعه تیم ملی جوانان ایران در جام جهانی زیر 19 سال باید بگویم ایران در گروهی قرار دارد که باید با امریکا، ایتالیا و آنگولارقابت کند. همه ما می دانیم که سطح بسکتبال امریکا کجاست و چه شرایطی دارد: به همین دلیل معتقدم این تیم باید کاملاجدا قرار بگیرد اما با توجه به تجربه ای که از کار با تیم ملی جوانان در جام جهانی دارم تاکید می کنم که جز امریکا همه حریفان برای ما دست یافتنی هستند و برابرشان حرف های زیادی برای گفتن داریم.

2- تجربه حضور ما در جام های جهانی دوره های قبلی نشان داد که فاصله ای با حریفان نداریم. به همین دلیل نیز باید با قدرت برنامه ریزی کنیم و با شرایط بسیار خوبی راهی جام جهانی سال آینده شویم. به نظرم یکی از نکات ویژه برای رشد این تیم نیز آمادگی روانی و اعتماد به نفس بالاست. همان طور که گفتم تیم ها دست یافتنی هستند و بازیکنان ما باید این نکته را بدانند و با این ذهنیت به مصاف حریف بروند. اگر خودشان را از پیش بازنده بدانند به مشکل خواهند خورد. اصلی ترین نیاز برای رده جوانان بازی کردن است. تفاوت تیم ملی ما با حریفانش در جام جهانی تعداد بازی هاست و اگر این فرصت برای تیم ملی ایران ایجاد شود که بازیکنان قبل از حضور در جام جهانی چند مسابقه بسیار خوب داشته باشند مطمئنا خیلی بهتر به میدان خواهند رفت.

3- در دوره های قبلی وقتی تیم ملی قبل از حضور در جام جهانی بازی های تدارکاتی خوبی انجام داد بدون ترس و با اعتماد به نفس به میدان می رفت. رقابت با تیم های قدرتمند و سطح بالاباعث می شود آن ترس بازیکنان بریزد و به خودباوری برسند. از طرف دیگر تجربه بازی کردن شان بیشتر می شود و می توانند راحت تر کار کنند. به نظرم هر چقدر بتوانیم برای این تیم جوانان نیز تورنمنت هایی داشته باشیم خیلی خوب می شود. فدراسیون نیز برنامه های خوبی برای آنها دارد و مطمئنا این تیم را با آمادگی کامل راهی مسابقات خواهد کرد.

4- حریفان تیم ملی ایران در جام جهانی زیر 19 سال سن دارند و شرایط شان مثل بازیکنان ما است. نباید از این موضوع غفلت کنیم. اگر بتوانیم از نظر فنی تیم را تقویت کنیم و به آنها خودباوری بدهیم وضعیت مان بسیار خوب خواهد شد.