آرشیو شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۳۷
سیاسی
۳

خبر

دیدارهای ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ

محمدجواد ظریف که روز گذشته (جمعه) به منظور شرکت در پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ راهی آلمان شده است، با برخی از مقامات و چهره های بلندپایه دیپلماتیک حاضر در این نشست دیدار کرد. به گزارش ایرنا، در این راستا ظریف با استفان دیمیستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق گفت وگو کرد.

محمدرضا عارف:زمینه برای «گفت وگوی ملی» مساعد است

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به صحبت هایی که با جریان مقابل برای برقراری یک «گفت وگوی ملی» انجام شده، از استقبال این جریان خبر داد و با بیان اینکه دولت نیز در این راستا همکاری می کند، گفت: باور داریم باید با ایجاد زمینه مساعد برقراری «گفت وگوی ملی» بر اساس مشترکات، در جهت حل اختلاف نظرهایی که میان برخی جریان های سیاسی کشور وجود دارد، اقدام کنیم.

محمدرضا عارف در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به تشکیل کمیته «گفت وگوی ملی» در فراکسیون امید و پیگیری این موضوع از مدت ها قبل، اعلام کرد: از ابتدا تحت عنوان گفت وگوی ملی این بحث را دنبال کردیم و به این مساله باور داریم.

راهپیمایی از مقابل لانه جاسوسی تا سفارت فلسطین

تعدادی ازشهروندان تهرانی روز گذشته با راهپیمایی از جلوی لانه جاسوسی امریکا در خیابان طالقانی تا محل سفارت فلسطین واقع درمیدان فلسطین، سالروز تسخیر سفارت رژیم اشغالگر قدس در تهران را گرامی داشتند.

به گزارش فارس، در این راهپیمایی که اقشار مختلف مردم تهران بویژه فعالان حوزه حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با صهیونیسم و برگزارکنندگان ششمین همایش بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین حضور داشتند شرکت کنندگان با سر دادن شعارهای ضد امریکایی و ضد صهیونیستی، خشم و نفرت خود را از سیاست های امریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت های مظلوم دنیا بویژه ملت مظلوم فلسطین ابراز داشتند.

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حجت الاسلام میثم امرودی رئیس کمیته فرهنگی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، در این راهپیمایی سخنرانی کردند.