آرشیو شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۵
سلامت
۱۳

چندوچون سکته قلبی

پونه شیرازی

براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، روزانه 400 نفر در کشور دچار سکته قلبی و 200 نفر دچار سکته مغزی می شوند و سالانه بیش از 60 هزار نفر بر اثر این عارضه جان خود را از دست می دهند.

به بیان دیگر 50 درصد مرگ و میرها در ایران ناشی از سکته، بویژه قلبی است. توجه داشته باشید مهم ترین علت پیدایش بیماری های قلبی عروقی، تصلب شرائین است؛ تصلب شرائین باعث می شود سرخرگ های گوناگونی که به قسمت های مختلف بدن خون می رسانند، بتدریج سخت و تنگ شوند و توانایی آنها برای انتقال اکسیژن و مواد غذایی به سلول های بدن کاهش پیدا کند. گرفتگی و سختی عروق، عارضه ای است که بر اثر بالارفتن سن، تحت تاثیر جنس مذکر، سابقه خانوادگی، سکته قلبی زودرس، فشار خون بالا، افزایش کلسترول، دیابت، سیگارکشیدن، چاقی، کم تحرکی و اختلالات انعقادی خون بروز می کند.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.