آرشیو شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۵
سیاسی
۲

مردم با فتنه گران هرگز آشتی نخواهند کرد

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که مردم هرگز با فتنه گران آشتی نخواهند کرد، گفت: بعضی ها گویا دوباره می خواهند اعلان موجودیت کنند و با وجود این که در فتنه 88 سهم داشتند و زیان های غیرقابل جبرانی به مردم وارد کردند، زبانشان دراز شده و از «آشتی ملی» حرف می زنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال افزود: حضور حماسی مردم در مراسم راهپیمایی 22بهمن سبب اعتراف دشمنان بود، در هیچ سالی دشمن این گونه اعتراف به حضور میلیونی جمعیت نداشت و این اولین بار بود که استقامت شما آنها را به عقب راند و به عظمت شما اعتراف کردند.

صدیقی با اشاره به تلخی هایی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، افزود: مساله رکود، گرانی، بیکاری، شیوع اعتیاد، تبعیض و برخی چیزهایی که خجالت می کشم از تریبون نمازجمعه اعلام کنم، مواردی است که مردم از مسئولان مطالبه می کنند.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: حضور فراگیر مملکتی و ملی قشرهای مختلف مردم بخصوص جوان هایی که امام را ندیده اند و جبهه و اوایل انقلاب را درک نکرده اند، ولی امروز در یک حضور حماسی عاشقانه در هوای سرد و زیر برف اعلام کردند که ما با همه وجود انقلاب را باور کردیم در چنین شرایطی چه کسی می خواهد با چه کسی آشتی کند؟ چه کسانی با هم قهر بودند؟

خطیب جمعه تهران افزود: بر مسئولان ما واجب است هم به عنوان ادای دین به این مردم که 22 بهمن آمدند و به شما امنیت و دلگرمی دادند و هم برای مورد اکرام قرار دادن این مردم به مشکلات اقتصادی و معیشت مردم حساسیت نشان بدهند و نگویند چه باید بکنیم، بلکه توضیح بدهند که چه کرده اند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: چیزی را بگویید که مردم در زندگی خودشان لمس کنند و الاشما آمار بدهید آمارها رسانه ای است و مردم به جیب و سفره شان نگاه می کنند.

وی گفت: در مقابل شبکه های مجازی اقدام نکردید این سیل بنیان کن آمده و خطر جدی است و باید برای آن چاره ای اندیشید.