آرشیو شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۵
اقتصاد
۴

بی اطلاعی بخش خصوصی از مراسم منزل سفیر سوئد

درحالی که وزارت امور خارجه در واکنش به انتقادها نسبت به برگزاری مراسم رسمی امضای توافقات با سوئد در منزل سفیر این کشور گفته تفاهم نامه ها بین بخش خصوصی دو کشور امضا شده، اما پارلمان بخش خصوصی کشور در این ارتباط اظهار بی اطلاعی کرده است.

در سفر هفته گذشته نخست وزیر سوئد و هیات همراه وی به تهران چند تفاهم نامه تجاری میان دو کشور از جمله افتتاح دفتر تجاری ایران و سوئد به امضا رسید. نکته تامل برانگیز قضیه آنجاست که این قراردادها در منزل مسکونی سفیر سوئد در تهران امضا شد. در این مراسم برخی مقامات بلندپایه دولتی از جمله نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت، چیت چیان وزیر نیرو و تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه کشورمان حضور داشتند. مشخص نیست دلیل برگزاری این مراسم رسمی در منزل شخصی سفیر سوئد چه بوده است.

بر اساس اظهارت سخنگوی وزارت امور خارجه مبنی بر امضای توافق بخش های خصوصی دو کشور در مراسم منزل مسکونی سفیر سوئد، از بخش های خصوصی مرتبط این موضوع را جویا شدیم.

یکی از نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در این ارتباط به تسنیم گفت: ما در این ارتباط، در منزل سفیر سوئد حضور نداشتیم و قراردادی امضا نکردیم و خدا می داند چه کسی در این مراسم تفاهم نامه امضا کرده است.

یکی از اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و سوئد نیز در این ارتباط عنوان کرد: ما نیز در این مراسم حضور نداشتیم و اطلاعاتی در این خصوص نداریم.