آرشیو شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۵
جهان
۶

سیدحسن نصرالله: تاسیسات اتمی دیمونا را تخلیه کنید

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی تحت عنوان «سرداران پیروزی» که به منظور سالگرد شهادت «سیدعباس موسوی»، «راغب حرب» و «عماد مغنیه» برگزار شد، با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل امسال حزب الله را در رتبه اول و در راس تهدیدات قرار داده است و البته می گویند ایران هزاران کیلومتر فاصله دارد، بنابراین در رتبه دوم و گروه های فلسطینی هم در رتبه سوم قرار دارند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به توان بازدارندگی حزب الله اضافه کرد: مساله اصلی برای اسرائیل قدرت و توان مقاومت است.

وی در تاکید بر این ارزیابی خود، به برخی نشانه ها اشاره کرد و افزود: اسرائیل مدتی قبل تصمیم گرفت مخازن آمونیاک در بندر حیفا را طی ده روز تخلیه کند، در حالی که ده ها سال این مخازن وجود داشت. چرا؟ برای این که مقاومت از این مخازن که مانند بمب اتمی هستند، سخن گفته بود. لکن امروز به دشمن صهیونیستی می گویم و نصیحت می کنم، فقط مخازن آمونیاک حیفا را تخلیه نکنید بلکه تاسیسات اتمی دیمونا را هم تخلیه کنید.

وی در ادامه به موضوع مشکلات فلسطین پرداخت و عنوان کرد: بعد از ملاقات نتانیاهو و ترامپ یک حقیقت آشکار شد، این که برای اسرائیلی ها دیگر چیزی به معنای کشور فلسطین وجود ندارد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به موضوع اعدام ها در بحرین هم یادآور شد: اصلااین حکم اعدام را آل خلیفه صادر نکرد، این یک تصمیم سعودی بود. راه نجات بحرین شنیدن مطالبات این مردم مظلوم و تحقق این مطالبات و حل مسائل ملی آنان است.

دبیرکل حزب الله در ادامه مراسم به موضوع تجاوز عربستان و آمریکا به یمن هم پرداخت و افزود: این تجاوز آمریکایی، سعودی و اماراتی از حمایت برخی کشورها مانند انگلیس انجام می شود و همه داده های حسی، علمی و مادی تاکید دارند که رژیم اسرائیل هم شریک این تجاوز است.