آرشیو شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۵
ایران
۱۵

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به یزد رسید

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به یزد رسید و نمونه آزمایش های انجام شده روی یک قطعه مرغ در یکی از روستاهای یزد مثبت اعلام شد.

به گزارش مهر، با مشاهده مورد مشکوکی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یکی از روستاهای شهرستان یزد، نمونه برای آزمایش به تهران ارسال و جواب این آزمایش مثبت اعلام شد.

با اعلام این نتیجه و تشکیل شورای تامین در یزد، اقدامات لازم در این روستا انجام شد و تمام طیور در شعاع یک کیلومتری کانون بیماری، معدوم شدند.

عملیات معدوم سازی همچنان درحال اجراست و اطلاع رسانی های لازم به مردم این روستا انجام شده است. در روستای مورد نظر نیز تدابیر لازم اتخاذ شده و همه عبور و مرورها با کنترل نیروهای پلیس صورت می گیرد.

مردم نگران نباشند

درهمین حال ستاد پدافند زیستی استان یزد در مورد گزارش یک مورد ابتلابه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان با صدور اطلاعیه ای به مردم یزد اعلام کرد: جای نگرانی در این زمینه نیست و شرایط تحت کنترل است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، در پی احراز ابتلای یک مورد از پرندگان به آنفلوآنزای فوق حاد در یکی از روستاهای حاشیه شهر یزد، این ستاد با تشکیل جلسه ای فوق العاده و متعاقب آن بسیج امکانات و نیروهای مرتبط، اقدامات لازم را برای کنترل و عدم شیوع این بیماری انجام و شرایط اطمینان بخشی را فراهم کرده است.

این اطلاعیه می افزاید: همچنین مراحل قرنطینه منطقه و معدوم سازی طبق مقررات زیست محیطی در حال انجام بوده که پیشرفت خوبی داشته است.

در این اطلاعیه آمده است: شهروندان با رعایت نکات بهداشتی در مواجهه احتمالی با پرندگان، پیشگیری های لازم را داشته باشند، ضمن این که یادآور می شود هیچ گونه مورد ابتلای این بیماری به انسان در استان و کشور گزارش نشده است.

در این اطلاعیه از همشهریان و اصحاب رسانه استان یزد خواسته شده تا اخبار مربوط به موضوع را از منابع رسمی و ستاد پدافند زیستی استان دنبال کنند و هرگونه موارد مشکوک ابتلایا جابه جایی و فروش سیار پرندگان را به دامپزشکی استان منعکس کنند.