آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۶
اقتصادی
۴

راه اندازی آزمایشی کوره پاتیلی مجتمع فولاد سبا در اصفهان

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: کوره پاتیلی، یکی از طرحهای توسعه مجتمع فولاد سبا در اصفهان که با هدف افزایش ظرفیت از 700 هزار به یک میلیون و 600 هزار تن در حال انجام است، به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

اصفهان- خبرنگار کیهان: بهرام سبحانی با تاکید بر اینکه با راه اندازی پروژه های توسعه مجتمع فولاد سبا، گام بلندی در پیشبرد اهداف گروه فولاد مبارکه برداشته خواهد شد، اظهار کرد: با تمرکز بر فعالیتها در واحدهای مختلف از جمله واحد ذوب، ریخته گری و کلاف پیچ دوم، می توان از حداکثر ظرفیت های موجود جهت پاسخ به نیاز بازار استفاده کرد.

وی در زمینه تسریع در عملیات راه اندازی باسکول های دینامیک و استاتیک مربوطه، فرایند اجرای پروژه سیگنالینگ و همچنین برنامه ریزی حمل محصولات و مواد اولیه از طریق خطوط ریلی احداث شده، راه کارهایی را ارائه کرد. مدیر تکنولوژی و اجرای پروژه های مجتمع فولاد سبا نیز با بیان اینکه طرح های توسعه این مجتمع با موفقیت مورد بهره برداری قرار گرفت یادآوری کرد: با اتمام عملیات این طرحها واحدهای فولادسازی دوم، کوره تونلی و کوره شاتلی جدید، ریخته گری دوم، نصب قفسه 7 و دان کویلر دوم همراه با تعویض کامل اتوماسیون نورد گرم و نوسازی خط موجود مورد بهره برداری قرار می گیرند. بهمن خلیلی تصریح کرد: در طرح های توسعه مجتمع فولاد سبا تغییرات اساسی و نوسازی در کوره قوس و ریخته گری موجود همراه با تعویض اتوماسیون این خطوط در دست اقدام است که در حال حاضر راه اندازی واحد کوره پاتیلی انجام شده و تست های سرد و گرم کوره قوس الکتریکی نیز رو به اتمام است و در هفته های آتی به بهره برداری کامل خواهد رسید؛ ضمن اینکه تست سرد واحد ریخته گری این مجتمع در حال انجام است. همچنین مسعود نیک گفتار مدیر اجرای پروژه های جنبی و پشتیبانی هم به تشریح پروژه های این مجتمع پرداخت و گفت: احداث راه آهن داخلی فولاد صبا، ساخت ساختمان ایستگاه داخلی این مجتمع، تکمیل و احداث راه آهن خارجی فولاد سبا و ساخت ساختمان ایستگاه مبادله ای فولاد سبا (ایستگاه ریز) از جمله پروژه های این مجتمع به حساب می آید.